Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Har dinosaurier funnits?

Hej och Tack för en jättefin sida! Jag har en fråga om dinosaurier har funnits eller inte? Jag har själv alltid varit så skeptisk mot detta. Nu har jag själv barn, som frågar och undrar. Vet inte vad jag ska svara. Jag brukar svara honom att jag inte vet, men att jag inte riktigt tror på att dom funnits. Jag tänker att Gud ju skapade världen, himlarna, människorna, djuren och allting samtidigt, eller ja på en vecka. Men enligt historien om dinosaurier är ju att dom fanns långt före människan. Viket blir så fel i mitt huvud. Allt skapades ju samtidigt liksom. Eller vad?

Tack igen för en fin sida. Så viktigt och inte helt lätt att hitta "rätt och riktigt" information om Gud och Jesus, frälsning och evigheten. 
Hoppas på svar!
Hälsningar Lena

Dinosaurier och kristen tro
Dinosaurier har existerat men allt får inte plats i Bibeln och Bibelns främsta syfte är inte att vara en bok om naturvetenskap.

Jesus gjorde också mycket annat. 
Om alltsammans skulle skrivas ner, tror jag att inte ens hela världen kunde rymma de böcker som då skulle skrivas. Joh. 21:25

Möjligen beskrivs en dinosaurie i Jobs bok kapitel 40 där "Behemot" beskrivs som en bjässe med en svans som en ceder:

Se Behemot, som jag skapat liksom dig. Han lever av gräs som en oxe. Se kraften i hans länder och styrkan i hans buks muskler. Han bär sin svans så styv som en ceder, Hans benpipor är som rör av koppar, benen liknar järnstänger. Job 40:10-13

I 2 Petr 3:8 står det: Men glöm inte detta, mina älskade, att en dag för Herren är som tusen år och tusen år som en dag.

Gud sade: "Vattnet skall vimla av levande varelser, och fåglar skall flyga över jorden under himlavalvet." Och Gud skapade de stora havsdjuren och alla levande varelser som rör sig i vattnet och som vattnet vimlar av, alla efter deras slag, likaså alla bevingade fåglar efter deras slag. Och Gud såg att det var gott.» 1 Mos. 1:20,21

Hälsningar pastor Luis Blas, Icthus församling och Brobyggarna.

Hur är det i himlen? Lever man ensam eller i par, familjer? 
Eller är det helt annorlunda?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0