Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Jag var döende, men Gud gjorde under. Kan jag få uppleva ett livsavgörande ingripande från Gud igen?

Hallå,

Jag är en troende kvinna som överlevde en kritisk situation för tio år sedan där jag snabbt blev döende. Jag insåg att jag inte kunde invänta läkares beslut om ingrepp i min hjärna så jag bad nära troende vänner om förbön. Efter en natt medvetslös vaknade jag vid liv. Läkarna menade att jag var en stark person som överlevt. Själv ser jag det som ett Guds underverk. 

Nu vill jag fråga: hur ser du på möjligheten att jag skulle kunna få uppleva ett andra Guds underverk och återfå funktion i de kroppsdelar som blev förlamade när min hjärna var så svårt medtagen? Förstår inte bibeln och möjligheten att samma människa kan få vara med om flera Guds livsavgörande ingripanden.

Med vänlig hälsning,


Har du tagit emot Jesus och är frälst, var glad över det och att ditt namn skrivet i himlen. 
Gud kan göra under igen! Det finns ingenting som är omöjligt för honom och han lyssnar till sina barns böner. 
Ännu mer vill han lyssna till dina böner när du vill växa i tro på honom! Man ska inte tröttna i bönen.

Älska varandra uppriktigt. Avsky det onda, håll fast vid det goda. Var innerligt tillgivna varandra i broderlig kärlek. Överträffa varandra i ömsesidig hedersbevisning. Var inte tröga när det gäller nit, var brinnande i anden, tjäna Herren. Var glada i hoppet, tåliga i lidandet, uthålliga i bönen. Hjälp de heliga med vad de behöver. Var ivriga att visa gästfrihet. Rom.12:9-13

Hälsningar pastor Luis Blas, Icthus församling och Brobyggarna.

Varför litade israeliterna på Mose?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0