Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

KRISTEN?

Hej jag är en flicka på 13 år och jag undrar om man kan vara
kristen även om man inte riktigt tror på att gud har levt nere på jorden och gjort dom underverk som det står om i bibeln?


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 


Det står skrivet:
Men utan tro är det omöjligt att behaga Gud. Ty den som kommer till Gud måste tro att han är till och belönar dem som söker honom. Hebr. 11:6

Då det gäller frälsning, måste vi tro att Jesus har levat här på jorden och att Han har dött och uppstått för att ta bort världens synd.

Att tro på detta är att tro på under.

Många människor säger att de tror. Med detta uttalande menar de vanligen att de inte är gudsförnekare.

Men den som vill bli född på nytt måste tro enligt vad jag ovan skrivit om Jesus.

Ett bra sätt att uppleva en levande tro är att exempelvis besöka en gudstjänst där tron på Jesus Kristus predikas. Tron kommer av predikan, predikan i kraft av Kristi ord.

Även om man inte är gudsförnekare, så måste man ändå bli född på nytt.

Den egna rättfärdigheten är som en fläckad klädnad inför Gud.

Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst.  
Ty med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med munnen bekänner man och blir frälst. Romarbrevet 10:9,10

Om människan söker vara rättfärdig och skötsam så är det naturligtvis bra, men att bli troende innebär att vi gör sinnesändring och accepterar Guds frälsningserbjudande i Jesus Kristus.

Predikans mål är att tala om för människan att hon är en syndare och behöver omvända sig och söka syndernas förlåtelse genom rening i Kristi blod.

Alla har syndat och saknar härligheten från Gud,  och de står som rättfärdiga utan att ha förtjänat det, av hans nåd, därför att Kristus Jesus har friköpt dem. Romarbrevet 3:23,24

Genom tron på Jesu död och uppståndelse blir man rättfärdiggjord!

Det gäller att söka Herren av hela sitt hjärta. Att omvända sig till Herren och ta emot Honom som sin personlige Frälsare. Då börjar det nya livet som blir en helt ny livsstil genom gemenskapen med Jesus.

Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Johannes 3:16

Jesus: Kom till mig, alla ni som är trötta och tyngda av bördor, så skall jag ge er ro. Matteus 11:28

Besök gudstjänster där Du bor.
Bor Du i Göteborgstrakten kan du ju besöka våra gudstjänster.

Mvh Veli Sergei.

Läs annan fråga och svar om underverk: 
»Hur ser kristna på underverk? Jag undrar vad Bibeln säger om underverk?

Nästa fråga:

Jag undrar vad Jesus betyder för en kristen människa?

Upp igen       <<Föregående sida

<Tillbaka till alla frågorna 

 

 

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0