Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

PROFETIOR

Hejsan.
Jag har faktiskt skrivit många gånger till er och även fått svar...tack för det. Jag undrar varför jag blir så jättekonstig så fort jag vet att nån ska profetera..jag vill springa därifrån,,jag får is i magen.....jag blir helkonstig och jag förmår inte att ta emot en profetia...jag undrar naturligtvist varför jag blir så..jag vill inte vara sån eller känna så..men jag kan faktiskt inte rå över det...jag tror att människor- de flesta- hamnar i nån trans och helt enkelt tror att det är ett budskap från Gud..
Gud säger att vi inte skall förakta profetior men att vi skall pröva andarna...vad ska jag göra!!?? Kan det vara från Gud att jag känner så eller.....är jag konstig...jag är döpt i fillan i Stockholm i ett år nu och har hört tungotal o profetior sedan dess men det verkar bara bli värre o värre med profeterande.....

P.S...Kan ni bedja för att jag ska  möta Gud på nytt...jag känner mig helt ensam - utan Gud- och jag vill så gärna uppleva Guds frid o närhet och trygghet...tack för ´det.

Må fridens Gud vara med er
En  syster i Kristus!?



Kan det vara så att det är Ditt samvete som tynger Dig och Du kan därför inte lyssna till profetiska budskap? Det kan ju också vara så att någon eller flera profeterat för Dig utan att vara sänd av Gud.

Är det Du som behöver ett nytt möte med Gud eller är det de som profeterar för Dig? Ibland kanske Du har rätt och ibland har de rätt.

Eftersom Du inte kan urskilja vad som kommer ovanifrån, så behöver Du verkligen ett möte med Gud.

De som inte är döpta i helig Ande har svårt att förstå vad som försiggår bland dem som talar i tungor på olika sätt och profeterar. Det blir då ofta en felaktig inställning, människan säger till sig själv: "Det är dårskap", osv.

Om Du upplever att det är något som tynger Dig som Du behöver bekänna så beställ tid för själavård hos Din pastor. Tala om precis hur Du upplever gudstjänsterna och att Du behöver ett nytt möte med Gud. Lycka till. Jag ber för Dig.


Har det någonsin utförts exorcism i kristendomen efter Jesu död?

Upp igen       <<Föregående fråga

<Tillbaka till alla frågorna 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0