Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Be för mig! Vad vill Gud?

Be för mig! Jag är så ledsen, vet inte vad jag skall göra.

Ena dagen har jag frid och längtar efter Gud och det känns som att inget kan hindra mig i min tro.

Nästa stund har jag förlorat längtan och därmed friden och förtröstan. Jag känner mig helt tom inombords, hjälp mig! Be för mig så att jag återigen kan få längta efter Gud av hela mitt hjärta.

Jag försöker be till Gud av hela min kraft, men får inte den frid jag behöver. Hoppas att Gud kan tala till mig genom dig och visa att han inte släppt taget om mig. Svara gärna skriftligen om du genom den helige Ande kan få reda på vad Gud vill med mig. M.





Tack för ditt e-brev M. Uppenbarligen är det något som oroar dig väldigt mycket. Kanske är det så att du inte helt har överlåtit dig och därför har en del vanor som strider emot Guds önskan med ditt liv. Eller kan det vara något som har gått dig till sinnes så att du därför förlorat friden?

Det är uppenbart att Gud talar till dig. Han vill att du skall gå hans väg. Det står skrivet att den som söker Herren skall finna honom om han frågar efter honom av hela sitt hjärta. Besök gudstjänster där man tydligt kan uppleva att Guds Ande verkar på ett mäktigt sätt.

Om vi förhärdar oss i våra hjärtan mot Guds Ande, så blir vi hårda, ointagliga som en fästning och kan då inte uppleva Guds välsignelse. Men ödmjukhetens väg är alltid framkomlig.

Jesus: Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt. Matteus 11:29,30

Lycka till. Jag ber för dig M.

Flera frågor om kristen livsstil

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0