Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Profetia om helande & Tacksägelseämne 

Hej. Jag har en fråga i ett allvarligt ämne. Om någon som är mycket sjuk får en profetia att han ska bli helad och helt frisk från sin sjukdom. Är det då rätt att fortsätta be om detta efteråt. Ni får gärna publicera om ni tycker det är av intresse för andra. Undrande

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 



Ja, det kan mycket väl tänkas att det är genom de böner vi ber efter denna profetia som personen blir helad. Helandet kan ske genom att den som fick profetian får besök av en Guds tjänare eller att den sjuke besöker en gudstjänst och får uppleva sitt helande där. Självklart kan det också ske i ensamhet i hemmet genom Guds Andes ingripande. För övrigt kan vi inte be för mycket, vi ber vanligen för lite.


Stort tack!

Jag trodde nog på det svaret men jag behövde en bekräftelse.

Vill också tacka er för den spalt ni har, den ger inblick i olika frågor som vi alla kan behöva.

Nu ska jag fortsätta att be men samtidigt ha förståelse att vi måste förstå Guds tidsplan.

mvh Peter

Har Gud kontakt med bebisarna? Vet man hur änglar ser ut? Kommer man att känna igen sina nära och kära i paradiset? Kommer man själv att bli en ängel i himlen?

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0