Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Jag drömmer om Jesu återkomst…

 Hej!

Jag är en ung kvinna som är uppvuxen i ett kristet hem. Är döpt och har en grundtro. Däremot så har jag inte vandrat med Gud och levt nära honom. Jag har under hela mitt vuxna liv levt i oärlighet och flykt.

Under de senaste åren så har jag vid ett antal tillfällen drömt så otroligt starka drömmar om Jesu återkomst. Det har varit så detaljrikt och så fruktansvärt ångestladdat. När jag vaknat så har jag verkligen trott på att det hänt på riktigt. 

Kan dra ett exempel på en utav dessa drömmar. Jag står på min balkong och ser fyrverkerier på himlen. Det ser ut som nyårsfyrverkerier men betydligt maffigare. Sen ser jag glada människor nedanför på gatan som dansar och sjunger och ärar Herren. Jag står som förstelnad och bara fasar och förstår att nu har Jesus kommit . Jag ropar på min sambo att kom och titta, det är sant att Jesus nu kommit tillbaka. Han fasar sig också och tror inte att det är sant. Jag står kvar och hoppas att jag skall känna samma glädje som de på gatan men jag känner bara ett fruktansvärt utanförskap och bävan. 

Kan dessa drömmar komma från Gud? Inga andra drömmar jag har har varit så påtagliga och berört mig så mycket som dessa. Men ska Gud verkligen inge fruktan hos människor. Han är ju kärlekens Gud.
Jag tror inte att det är mitt eget undermedvetna som spelar ett spratt för detta är ingenting som jag tänker på till vardags.

Tacksam för svar

Mvh Therese


 

 

Herren kan tala på olika sätt genom drömmar. Det finns många exempel på det i Bibeln där människor blev förmanade, varnade, vägledda eller Gud visade sin härlighet i drömmarna. I Joel 2:28 finns också löfte om att människor ska få drömmar när Gud utgjuter sin Ande.

Gud är kärleken och vill i sin kärlek förmana dig så att du tar steget fullt ut och upplever frid med Gud. Du har också ansvar för din sambo eftersom det är genom dig Gud talar till honom. Eftersom Guds tilltal är så starkt till dig genom drömmar så skall du och din sambo först och främst göra er redo.

Gud måste ofta tala till oss på ett kraftfullt sätt för att vi ska bli räddade. Man måste ta Gud på allvar. Tar vi Gud på allvar tar Han oss på allvar. Gör det du upplever att du måste göra. Du behöver uppleva frid. Herren vill möta med dig och din sambo. Börja besöka gudstjänster där Guds Ande är mäktigt verksam. Gud vill i sin kärlek rädda er båda.

Vi vet inte hur långt vårt jordeliv blir. De som helt avgör sig för Herren blir trygga och slipper oroa sig. Herren är vår frid.

Mvh Veli Sergei.

Jesus: Var därför vaksamma. Ty ni vet inte vilken dag er Herre kommer. Men det förstår ni att om husets ägare visste när på natten tjuven kom, då skulle han hålla sig vaken och inte tillåta att någon bröt sig in i hans hus. 
Var därför också ni beredda! Ty i en stund när ni inte väntar det kommer Människosonen. 
Matteus 24:42-44

Vad räknas som svordomar enligt Bibeln?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 
 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0