Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Jag flyttade och har syndat jättemycket…kan Gud förlåta mig?

Hej! Jag undrar om Gud kan förlåta mig för att jag är så ledsen. Jag har trott på Gud sedan jag var 10 år, jag har blivit döpt av den heliga anden och då bodde jag i Sverige, där hade jag min bästa vän som var kristen, såväl som hennes familj. Jag åkte till pingstkyrkan med dom jämt och jag bad till Gud regelbundet, jag älskar Gud av hela mitt hjärta. 
Men nu här nere i Belgien har jag syndat jättemycket och det känns som jag har glömt bort Gud. Jag är jätteledsen men jag hoppas att han kommer tillbaka till mig. Jag ska besöka en kyrka på lördag och jag hoppas att det kommer att gå bra. Men jag undrar nu om Gud kan förlåta mig för mina synder?

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 



Herren längtar naturligtvis efter att du skall komma åter till honom. Gud är barmhärtig och god. Han är din himmelske Far som vill rå om dig helt. Han har inte glömt dig och att du vandrat med honom sedan du var 10 år.

I Bibeln står det om då människan kommit bort från Gud men blir återförd (Jak. 5:19,29). Det är naturligtvis Herrens vilja att du genast vänder åter till honom.

Omvänd dig och börja om på nytt med Jesus. 
Börja om
från grunden. Tro på Guds rika kärlek och omsorg om dig, ta fasta på hans löften. Jesu blod renar från all synd. Skaffa dig kristna vänner, kom igång med goda vanor återigen och gå in för att uppfyllas av helig Ande.

När man blir frälst och lever för Herren får man goda vanor som skyddar mot mycket ont. Vart man än reser är Herren med genom tron, men när man hamnar i en helt ny miljö får man en mängd nya intryck som man inte är van vid att "sortera" och man är kanske mer öppen än man brukar vara. Djävulen söker efter tillfälle att fördärva för människan och i en ny miljö är han verksam på sätt man inte är van vid. Därför krävs extra vakenhet.

Du ska börja om på nytt med Herren och sedan se framåt och ta varning av det du varit med om. Herren ska leda dig och hjälpa dig där du går bedjande fram.

Jag tar med dig i mina böner.

Mvh Veli Sergei.

Vad tror ni? Om någon har hundra får och ett av dem kommer bort, lämnar han då inte de nittionio i bergen och går ut och letar efter det som gått vilse?
Och om han finner det, amen säger jag er: Han gläder sig mer över det fåret än över de nittionio som inte har gått vilse.
Så är det inte heller er himmelske Faders vilja att någon enda av dessa små skall gå förlorad. Matt.18:12-14

Låt er inte föras vilse. Dåligt sällskap fördärvar goda seder. 1 Kor.15:33

Tag på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot djävulens listiga angrepp. Ef.6:11

Var nyktra och vaksamma. Er motståndare djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter vem han skall sluka. 1 Petr. 5:8

Vaka och bed att ni inte kommer i frestelse. Anden är villig, men köttet är svagt. Markus 14:38

Du, Herre, är god och vill förlåta, du är stor i nåd mot alla som ropar till dig. Psaltaren 86:5

Vad ska jag göra för att mina föräldrar ska börja tro?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0