Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Uppleva Guds närhet varje dag

Hej Pastorn!

Jag var just in på er hemsida...om kristen tro...Jag läste och läste...jätteintressant sida!! Jag är själv kristen. 
Till saken hör att jag i somras blev frälst!! Helt enormt! Vilken känsla! Före det var jag rätt så delad...visste inte hur jag skulle tro. Klart jag alltid har trott på Gud, men
hur allt stämde och passade ihop visste jag inte. Nu, eller egentligen för ungefär ett halvår fick jag rätsida på det mesta. Nu vet jag att Gud är att lita på.
Men vad jag liksom undrar om du kan svara på, är hur jag ska göra för att få Gud närmare, om du förstår vad jag menar. För just nu känns det som Han är så avlägsen, fastän Han är så nära. 
Det känns som jag inte får någon riktig kontakt. Igår vet jag inte vad som hände, men nåt var det i
alla fall, för när jag och en kompis, som inte är troende,  pratade om kristen tro, kändes det som att Den helige Ande var med mig, inom mig, och runt mig, och så brukar jag inte känna i vanliga fall. 
Allt var så kristallklart, så min tunga bara gick. Vi pratade om skapelseberättelsen, Jesu död, min frälsning...ja, nästan allt. 
Och jag var så säker hela tiden. Jag behövde aldrig ens tänka efter. Det var en väldigt underlig situation. Så därför tycker jag också att det är så konstigt att ibland är Gud så nära, men ibland känns Han just så avlägsen. 
Vet du vad det kan bero på? 
Har du något svar att ge mig?
Jag tycker det är ett otroligt jobb ni gör, ni alla som gjort hemsidan!

MVH / Vera

Tack för Ditt brev Vera. 
Anledningen till att Du upplevde Anden var att Du talade om kristen tro med en kompis som inte var troende. Herren låter sin Ande komma över sina vittnen. 

Gå in för att tala om Herren och jag lovar Dig att Du kommer att få uppleva den helige Ande och växa i tro. Var frimodig. 
Även om vi är svaga i oss själva skall vi vittna - ju mer Du vittnar om Jesus, desto mer får Du uppleva hur Guds Ande kommer Dig till hjälp. Det är meningen att man skall få uppleva Andens närhet varje dag. 

Jag innesluter Dig i mina böner. 
Lycka till Vera!

Mvh Veli Sergei.

Läs mer: 
»
Hur skall jag göra för att alltjämt uppleva Guds närvaro?


Vad betyder Kristus?

Upp igen     <<Föregående sida

<Tillbaka till alla frågorna 

 

 

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0