Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

IBLAND TROR JAG IBLAND INTE - VAD SKA JAG GÖRA?

Hej Pastorn!

Jag känner mig väldigt osäker på saker och ting i livet. En del av mig är övertygad ateist medan en annan är övertygad kristen. Dessa olika tankesätt i mig får mig hela tiden att vara tveksam till allting och varje gång som jag börjar tro på Jesus så känns det samtidigt som jag på något sätt lurar mig själv. Jag vet inte vad jag ska göra för att lösa det här. Folk säger att man ska följa sitt hjärta men jag vet inte vad mitt hjärta säger längre. Kan ni komma med förslag på vad jag ska göra för att lösa mitt problem?

Tack på förhand.




Du är inne i en kamp mot otrons makter. Håll dig till Herren
oavsett hur du känner det. Vi kan inte bli räddade genom gudsförnekelse, ateismen. Du får ge dig hän av hela ditt hjärta åt Jesus. Låt Guds ord vara ditt ljus. Tänk på lönen, den slutgiltiga och härliga frälsningen när vi är hemma hos vår Gud.

Lyssna inte på dem som söker dra dig bort från Gud. Du måste stå emot allt vad de säger. Ge god jordmån åt Guds ord. Skäms inte för Herren. Bekänn din kristna tro. Herren är med dig i det du beslutar efter hans vilja. Sök rättfärdighet och kärlek. Du har en god kamp att utkämpa och också en seger att vinna. Från Herren kommer segern.

Besök förbönsgudstjänster där du kan se Guds kraft verksam under bönen. Var uppmärksam då du lyssnar till predikan. Tron kommer av predikan, predikan i kraft av Kristi ord.
 
Det är inte säkert du hamnar på rätt gudstjänst med en gång. Besök olika församlingar i ditt sökande. De gudstjänster där du har störst möjlighet att få skjuts i din kristna tro är där Guds Ande mäktigt bekänner sig till verksamheten. 

Om ni inte är fasta i tron, har ni inget fäste. Jesaja 7:9

Stå emot djävulen, så skall han fly bort från er. Närma er Gud, så skall han närma sig er. 
Jak. 4:7,8

Jag är rädd för att tala om 
för mina vänner 
att jag är troende....

Upp igen       <Föregående fråga

<Tillbaka till alla frågorna 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0