Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

VÅGAR VI BESÖKA KYRKAN?

Min sambo var på en s.k. konferens där de bad för honom. Han fick känna en skön känsla åka runt i kroppen och sen ut igen. Vad var det han kände?

Vi har funderat på det har med Jesus och tro, och vi undrar också vad vi ska göra med vår vardagssituation om vi ska bli troende. Det är så att jag har barn sen tidigare och nu har vi ett gemensamt barn, men det är så att vi är inte gifta utan bara sambo. Vår fråga till dig är hur ska vi göra. Ska vi först gifta oss innan vi försöker söka oss till Gud eller går det bra att göra det senare i livet.

Och hur ser Gud på att vi lever som gifta när jag har barn sen tidigare? Jag har aldrig varit gift. Skulle bli jätteglad i fall du svarade så fort som möjligt då vi känner att vi inte vill besöka kyrkan eftersom vi lever i synd.





Din sambo fick uppleva den helige Ande. Det är meningen att han skall gå vidare och uppleva mera av Gud.

Jesus: Den som tror på mig, ur hans innersta skall strömmar av levande vatten flyta fram, som Skriften säger. Johannes 7:38

Du nämner inte något om din egen upplevelse och tro. Naturligtvis skall ni besöka kyrkan så att ni växer i tro.

När tron växer och ni vänjer er vid att vända er till Herren med era behov så får ni ledning i livets olika situationer. Det är viktigt att du går till kyrkan och söker Herren så att du också får frälsningsvisshet och att din sambo får fortsätta i den upplevelse han har gjort. Sedan får ni ta ställning till om ni skall gifta er. När Jesus vandrade på jorden vände han sig inte i första hand till de religiösa. Nej, det var syndare som kom till Jesus. Så är det också idag. Om ni tänker att ni först måste ändra era liv innan ni vågar besöka kyrkan tänker ni fel. Guds församling är till för att människor skall få uppleva Jesus och den helige Andes kraft till livsförvandling. Kyrkan är inte bara  till för de redan frälsta, den är lika mycket till för dem som inte är frälsta och söker Gud. Ni har börjat söka. Fortsätt med det och låt inte tillfället gå er ur händerna!

Vad ville Jesus egentligen? Vissa personer kritiserade Jesus….varför?

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0