Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

HAR JAG FÅTT EN DEMON?

Hej Pastorn!! 
Jag är en tjej på 16 år som undrar en sak.

För ett tag sen var jag på en skolfest där det var disco. Jag brukar inte gå på disco och men jag tycket det var kul att dansa och så.

Efter den kvällen var jag på dåligt humör och fick lust att göra en massa saker som jag aldrig skulle göra.

Jag undrar: fick jag synd i mig den kvällen? Enligt mig själv syndade jag inte för det var en skolfest och jag uppträdde inte heller utmanande.

Kan det vara så att en demon fick tillträde i mig?? Jag undrar över detta. Svara, snälla




Nej, du har inte fått någon demon i dig. Du blev bara frestad att göra sådant som du annars inte gör. 
Vi kan bli frestade, men själva frestelsen är inte synd. 
Synd är när vi gör det den onde frestar oss att göra.
När man träffar människor som har en felaktig livsstil, kan deras beteende påverka en så att man vill göra sådant som man annars inte gör. Man kan påverkas av onda andemakter, men det betyder inte att man blivit besatt.

Det står skrivet: "Stå emot djävulen och han skall fly bort ifrån er." Självklart vill Jesus hjälpa dig när du ber honom om hjälp. Lycka till. Jag ber för dig.

Fly bort från ungdomens onda begär och sträva efter rättfärdighet, tro, kärlek och frid tillsammans med dem som åkallar Herren av rent hjärta. 
2 Timotheosbrevet 2:22

Enkla bibelfrågor

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0