Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Kan jag be om helande för min rygg?

Hej!

Jag är en 15-årig kille. Det är så att jag har lite krokig rygg (s.k. svank) Man kan inte direkt påstå att det är ryggen som det är fel på men. Det går inte att träna bort eller något liknande så enda utvägen är Gud..
Jag tränar väldigt mycket och är mycket framgångsrik i vissa idrotter. Har trott på Gud mer eller mindre olika perioder, men nu tror jag och skulle han hjälpa mig med detta, då skulle jag alltid tro. Men kan man be Gud om detta? Jag mår verkligen inte bra av det, ibland gör det ont och vissa saker blir svårare. Tycker det ser väldigt fult ut. Ska trots allt bo i min kropp hela livet. Det skulle verkligen betyda ALLT för mig om jag fick en "rak" hållning!! Jag skulle sväva på moln.. Jag skulle ut och bara springa o hoppa av lycka. Jag har det verkligen bra. Bra kompisar, det går bra i skolan, finaste och bästa tjejen som finns!!, jag är enligt andra en snäll person.. bra anknytning till kyrkan, hoppas det blir bättre med Gud.

Jag har pratat med en väldigt bra kristen om allt detta och han sa att man kunde be om det. Han trodde att ett mirakel skulle komma. Jag hoppas verkligen att ni svarar på detta, för det är så viktigt för mig. Och om ni tror att han kan hjälpa mig så ska jag gå på flera helandemöten..

MVH D.    




Tack för ditt brev D. Det är svårt att i förväg säga huruvida du kan bli helad eller inte. 
Tron kommer av predikan, predikan i kraft av Kristi ord. Mycket är beroende av hur man lyssnar. Att lyssna på ett ödmjukt sätt och ta vara på budskapet brukar ge utdelning. 
Det stora problemet är inte din rygg. Du behöver bli frälst, dvs. överlåta ditt liv i Jesu händer. Då kommer du att uppleva en större glädje än en rätad rygg, men visst kan också det undret ske. 
Den som söker Herren skall finna honom om han söker honom av hela sitt hjärta. Det betyder att vi börjar ett nytt liv tillsammans med Jesus. 

När han får bli nr.1 i ditt liv, då vet du vad verklig frid är och du är trygg. Jag ber att Herren skall leda dig. Gud välsigne dig D.

Mvh V.S.

Vem var Lukas?

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0