Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


  Sjukdomar i Bibeln  
Mitt namn är Leif och jag har en fråga.
Nu så här i början på våren är det ju förkylningstider och även allergier.

Jag vet att det står mycket om sjukdomar i Bibeln men inte att Jesus någon gång hade en vanlig förkylning? Är det vanligare idag med förkylningar p.g.a. allt miljöutsläpp eller talas det helt enkelt inte om detta? Fanns det allergier också som framställs någonstans i Bibeln? Tackar för alla svar jag får.

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)



Folk rör sig mer nu än förr och träffar varandra och sjukdomar sprids på så sätt lättare. Idag finns många sammankomster typ massmöten osv. och det är självklart att bakterier sprids. Man förflyttar sig långa sträckor med flygplan och så kan sjukdomar lätt spridas från en kontinent till en annan. 

När det gäller allergier så är det klart att miljöutsläppen påverkar. Allt kan inte tas med i Bibeln, inte heller för bagatellartade sjukdomar. Bibeln är ingen läkarbok utan det är Guds ord som handlar om frälsning. Men Bibelns budskap understryks med under och tecken, sjukas helande.

Läs tidigare svar om sjukdom:  
»
Straffar Gud med sjukdom?

Får en omgift ta nattvarden?

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0