Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Vilken kraft skriver Paulus om i 2 Tim 3:5?

Hej!
Läser från reformationsbibeln 2 Tim 3:5 "De skall ha ett sken av gudsfruktan, men förneka dess kraft. Vänd dig bort ifrån sådana." Min fråga är. Vilken kraft menas det ...förneka dess kraft. Är det gudsfruktans kraft eller vad menar Paulus, tror du? Kent


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)



Evangelium är egentligen för dem dårskap, de vill inte veta av Guds kraft den helige Ande. De blygs för Herren och de blygs för evangelium. Deras bekännelse är falsk, de har ett sken av gudsfruktan men vill inte veta av dess kraft. 
Vår tro är inte baserad på mänsklig visdom utan på Guds kraft.

Paulus: Jag skäms inte för evangelium. Det är en Guds kraft som frälser var och en som tror, först juden och sedan greken. Romarbrevet 1:16

Paulus: 
Vishet förkunnar vi emellertid bland de fullkomliga, en vishet som inte tillhör den här världen eller den här världens härskare, som går mot sin undergång. Nej, vi förkunnar Guds hemliga vishet, den vishet som är fördold och som Gud från evighet har bestämt att bli till härlighet för oss. Denna vishet har ingen av den här världens härskare känt – om de hade känt den, skulle de inte ha korsfäst härlighetens Herre. 
1 Korinthierbrevet 2:6-8

Paulus: 
Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst. Ty med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med munnen bekänner man och blir frälst. Romarbrevet 10:9,10

Jesus: 
Vad hjälper det en människa att hon vinner hela världen men förlorar sin själ? Och vad kan en människa ge i utbyte mot sin själ? Den som skäms för mig och mina ord i detta trolösa och syndiga släkte, för honom skall också Människosonen skämmas, när han kommer i sin Faders härlighet med de heliga änglarna." Markus 8:36-38


Jag slängde min Bibel och fick samvetskval – hur skall jag göra? 

Upp igen       <Föregående fråga

 <<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0