Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 





Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Räcker det med att gå till en präst för att få förlåtelse? 

Hur fasen kan en person förlåta en annan person för något som den personen gjort mot någon annan? Jag tänker på prästerna. Den enda som kan förlåta är den personen som blivit utsatt.

Man ska stå för det man gjort, och inte kunna gå till en prälle o bli förlåten! 

Varför utnyttjar inte kristna människor rätten att bli förlåten?
De kan ju leva livet och sedan så blir de förlåtna, o så lever de livet, o blir förlåtna. Jag skulle i alla fall utnyttja rätten att bli förlåten om jag var kristen. Men som tur e så e jag inte kristen :)

Och varför ska man tro på en Gud, när man istället kan tro på sig själv och sin inre kraft? Finns ju ingen mening med att "offra" sitt liv till något påhittat.  MVH Mattias



 


Det är prästens uppgift att uppmana den som söker förlåtelse att gå till dem som han/hon skadat och be om förlåtelse. Prästen skall leda människor till omvändelse, det vill säga bättring. Om vi lever i gudsfruktan så fungerar vår kristna tro. När vi fått möta Gud gör han oss mer verkliga och sanna. För att leva i fortsatt gemenskap med Gud måste vi leva i försoning med andra människor. Herren vill ge oss mjuka hjärtan.

Gud ser allt. När vi uträttar Guds vilja och söker göra det som är rättfärdigt – även när ingen ser oss – gör vetskapen om att Gud ser allt oss trygga. Vi vet att Gud belönar den som söker honom.

Vår kraft är begränsad men Gud har makt att uppväcka från de döda. Jesus uppstod från de döda och han lever och verkar idag. Han svarar på bön och han lyfter av våra bördor. När vår kraft är uttömd kan vi gå till Herren och hämta ny kraft. Han hjälper oss med det vi själva i inte klarar.

… verkligheten själv är Kristus. Kolosserbrevet 2:17

Jesus: Jag har fått all makt i himlen och på jorden. Matteus 28:18

Jesus: Om nu Sonen gör er fria, blir ni verkligen fria. Johannes 8:36

Läs mer: »Varför tror så många på Jesus, fast det hände för mer än 2000 år sedan?

Mvh Veli Sergei.

Ser kristna ner på andra?  Finns det liv på andra planeter? m.fl. frågor.

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0