Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 





Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Jag vill ha ett meningsfullt liv………

Jag har sedan min ungdom lidit av tvångstankar och depression och fått olika behandlingar. Nu äter jag medicin sedan c:a 10 år tillbaka., Men jag mår inte bra. Det tycks som om ingenting längre riktigt hjälper. Livet känns tungt. Jag har bett till Gud om hjälp men kanske är jag för svag i tron.

Vill så gärna få ett meningsfullt liv. Mvh/Tommy


Jesus sa:

Den som kommer till mig skall jag aldrig någonsin kasta ut. Johannes 6:37

Om Jesus står det:

Ett brutet strå skall han inte krossa, en tynande veke skall han inte släcka. Jesaja 42:3

Herren ser inte bort från den som är svag i tron. När man närmar sig Herren kommer han oss till mötes. Man får se till att bruka den tro man har på bästa sätt och se till att tron får näring genom Guds ord. Tron kommer av predikan. Sök Guds vilja i ditt liv, lev i försoning. Herren vill leda dig, avlyfta bördor och hjälpa dig på olika sätt. Jesus löser från bojor och tvång och för människan från mörker in i sitt underbara ljus.

Jesus sa:

Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus. Johannes 8:12

Det är inte de friska som behöver läkare utan de sjuka. Jag har inte kommit för att kalla rättfärdiga utan syndare. Markus 2:17

Om ni har tro, bara som ett senapskorn, skall ni säga till detta berg: Flytta dig dit bort, och det kommer att flytta sig. Ingenting skall vara omöjligt för er. Matteus 17:20

Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har inte övervunnit det. Johannes 1:5

Sök själavård. Besök gudstjänster. Lycka till.

Mvh Veli Sergei.

Vad är ett gott liv?

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0