Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Är det ondskans mörker eller är jag deprimerad?

Är det ondskans mörker eller är jag deprimerad? 
Hur skiljer jag på detta?

Är det ondskans mörker som jag känt av under 2,5 år, är det det som vill dra ner mig & få mig att känna mig så deprimerad, suger ner mig?

Hur ska jag kunna bli fri? Jag har ingen hjälp!!

Jesus, vad ska jag göra? Jesus, vad gör jag för fel? Förlåt, mig Jesus att jag har så svårt att se DIG på rätt sätt!



Ditt främsta problem är att du inte tycks vara klar över din situation. Om man ska kunna stå emot svaghet i Jesu namn måste man vara på det klara med vad det handlar om. Det är inte Guds vilja att du ska känna dig deprimerad.

Den Ande som Gud har gett oss gör oss inte modlösa (2 Tim. 1:7) och en av Andens frukter är glädje (Gal. 5:22). Herren vill ge dig kraft till övervinnande, men han behöver din tid, din hängivenhet, din kärlek, kort sagt: din överlåtelse. Han vill vara i centrum i ditt liv.

Lyssna gärna till predikningarna på hemsidan, t.ex. 15-min.-predikan: »Om dopet i helig Ande  och läs undervisningen och de tidigare frågorna och svaren om dopet i helig Ande.

Mvh Veli Sergei.

Ta till dig Guds löften i följande bibelverser:

Och kasta alla era bekymmer på honom, ty han har omsorg om er. 1 Petr. 5:7

Jesus: Sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också. Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga. Matteus 6:33,34

Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse.
Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus. Filipperbrevet 4:6-7

Jesus: Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa. Joh. 14:27

Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har inte övervunnit det. Joh. 1:5

Ty den Ande som Gud har gett oss gör oss inte modlösa, utan är kraftens, kärlekens och självbehärskningens Ande. 2 Tim. 1:7

Ty vi strider inte mot kött och blod utan mot furstar och väldigheter och världshärskare här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarna.
Tag därför på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot på den onda dagen och behålla fältet, sedan ni fullgjort allt. Ef. 6:12,13

Ty allt som tidigare har skrivits är skrivet till vår undervisning, för att vi genom den uthållighet och tröst som Skrifterna ger skall bevara vårt hopp. Rom. 15:4

Må hoppets Gud uppfylla er med all glädje och frid i tron, så att ni överflödar i hoppet genom den helige Andes kraft. Rom. 15:13

Jesus: Hittills har ni inte bett om något i mitt namn. Bed och ni skall få, för att er glädje skall vara fullkomlig. Johannes 16:24

Räkna det som den största glädje, mina bröder, när ni råkar ut för alla slags prövningar. Ni vet ju att när er tro sätts på prov, så gör prövningen er uthålliga. 
Jak. 1:2,3

Mina älskade, var inte förvånade över den eld som ni måste gå igenom till er prövning, som om det hände er något oväntat.
Nej, gläd er ju mer ni delar Kristi lidanden. Då skall ni också jubla och vara glada, när han uppenbarar sig i sin härlighet. 1 Petr. 4:12,13

Hur ska man be?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0