Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Hur ska man be?

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 


Vi skall be till Jesus.
Vi ska be efter Guds vilja:

Och detta är den tillit vi har till honom, att om vi ber om något efter hans vilja, så hör han oss.
Och när vi vet att han hör oss, vad vi än ber om, så vet vi också att vi redan har det som vi bett honom om. 1 Joh. 5:14,1

Har man inte frälsningsvisshet ska man överlåta sig i Herrens händer. Bönen om att få bli frälst är den viktigaste bönen som Gud alltid vill besvara. Gud vill att alla människor ska bli frälsta och Jesus dog för hela världens synd. Det står mycket på denna hemsida om hur man blir frälst.

När man blivit frälst ska man lära sig att ständigt utgjuta sitt hjärta för Herren närma sig honom i bönen. Vi får säga precis hur vi har det. Låt oss be konkret för olika böneämnen, låt oss komma med oss själva leva i överlåtelse. Låt oss lovsjunga och tacka Herren och glädjas över att våra namn är skrivna i himlen.

Så förmanar jag nu er, bröder, vid Guds barmhärtighet, att frambära era kroppar som ett levande och heligt offer som behagar Gud – er andliga gudstjänst. Och anpassa er inte efter den här världen, utan låt er förvandlas genom sinnets förnyelse, så att ni kan pröva vad som är Guds vilja, det som är gott och fullkomligt och som behagar honom. Rom. 12:1,2

Och låt er själva som levande stenar byggas upp till ett andligt hus, ett heligt prästerskap, som skall frambära andliga offer som Gud tack vare Jesus Kristus tar emot med glädje. 1 Petr. 2:5

Bibeln talar om uthållig och enträgen bön. 
Ibland fordras bön och fasta. 

Jesus sa vid ett tillfälle: Detta slag kan icke drivas ut genom något annat än bön och fasta. Mark 9.29

Låt alla människor se hur vänliga ni är. Herren är nära. Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse. Fil. 4:4-6

Ni skall kalla på mig och komma och be till mig, och jag skall höra er.
Ni skall söka mig, och ni skall också finna mig om ni söker mig av hela ert hjärta.
Ty jag skall låta er finna mig, säger Herren. Jer. 29:12-14

Ropa till mig, så vill jag svara dig och låta dig höra om stora och ofattbara ting som du inte känner till. Jer. 33:3

Låt oss därför genom honom alltid frambära lovets offer till Gud, en frukt från läppar som prisar hans namn. Hebr. 13:15


Läs vad Jesus lärde om uthållig bön i Luk 11:5-13. 

Mvh Veli Sergei.

Vilken uppfattning av Gud får man av att läsa Bibeln?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0