Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Jag är uppvuxen i ett religiöst hem, har varit aktiv i frikyrkan, har läst Bibeln och försökt bete mig som en kristen, utan att bli frälst. Hur ska jag bli fri?

Jag har sökt hela mitt liv efter att bli född på nytt. Jag är nu 47 år. Jag är uppvuxen i ett religiöst hem och har själv varit aktiv i frikyrkan utan att någonsin varit med om någon frälsningsupplevelse eller blivit född på nytt. Jag har läst bibeln fram- och baklänges. Jag har försökt att bete mig som en kristen genom att göra kärleksfyllda gärningar men utan att ha Guds kärlek i mig. Varför är det så svårt att bli född på nytt? Jag känner inte att predikningar eller församlingsgemenskapen i de kyrkor jag har varit med i har kunnat förmedla Guds kärlek till mig. Hur ska jag komma vidare, bli fri och börja leva på riktigt?

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Det handlar om att överlåta sig i tro åt Jesus och lita som ett barn till honom. Inte att försöka gå in i ett visst beteendemönster och vara så som man tror att en kristen bör vara.

Däremot ska vi kapitulera, gå till Jesus sådana som vi är med all vår synd och Han tar emot oss.

Om vi bekänner våra synder, är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet. 
1 Johannesbrevet 1:9

Jesus lever och verkar idag och det är Han som har makten och kraften att frälsa dig.

Jesus sa: Det är inte de friska som behöver läkare utan de sjuka. Jag har inte kommit för att kalla rättfärdiga utan syndare. 
Markus 2:17

….deras synder och överträdelser skall jag aldrig mer komma ihåg. Och där synderna är förlåtna behövs det inte längre något syndoffer. Hebreérbrevet 10:16,17

Det är viktigt att du förstår att frälsningen är av nåd till 100% från början till slut. Ingen av oss har något att berömma oss av. Se inte på människor utan på Jesus.

Lyssna till trosfyllda predikningar som pekar på Jesus som Frälsare.
Det är viktigt att du söker en församling där Anden är mäktigt verksam, där det är andedop, sjukas helande, under och tecken.

Läs gärna vidare på hemsidan, det finns fler som haft det som du vars frågor jag svarat på. Många frågor och svar handlar om hur man blir född på nytt. Det finns även predikningar, ljudfiler samt skrivna predikningar.

Mvh Veli Sergei.

Alla har syndat och saknar härligheten från Gud, och de står som rättfärdiga utan att ha förtjänat det, av hans nåd, därför att Kristus Jesus har friköpt dem. Romarbrevet 3:23,24

Det som för världen var dåraktigt har Gud utvalt för att låta de visa stå där med skam, och det som för världen var svagt har Gud utvalt för att låta det starka stå där med skam, och det som för världen var oansenligt och föraktat, ja, det som inte var till, har Gud utvalt för att göra till intet det som var till, för att ingen människa skall berömma sig inför Gud. 1 Korinthierbrevet 1:27-29

Jesus: Om ni inte omvänder er och blir som barn, kommer ni inte in i himmelriket. Den som ödmjukar sig som detta barn, han är den störste i himmelriket. Matteus 18:3,4

Vad betyder Betel?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0