Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Har Jesus använt hascholja?

Hej, jag skulle vilja fråga vilka kopplingar det finns mellan droger och kristendomen (om det nu finns några). Jag har hört att Jesus bland annat skulle använt sig av hascholja, men jag vet inte om det är sant.    Tack på förhand/vil

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Nej, det finns verkligen inga sådana kopplingar, det är bara en av de myter och lögner som finns inom den så kallade drogkulturen.

Droger blockerar människan så att man inte kan nå Gud i sitt omtöcknade tillstånd. Dessutom upphöjs drogen så att den blir som en gud för människan som missbrukar den.

Vår kropp är ett tempel åt den helige Ande, därför ska vi ta hand om den. Vi ska leva ett sunt drogfritt liv, inte ett liv i laster står det i Bibeln. Det står att vi ska låta oss uppfyllas av helig Ande i stället.

Bibelns undervisning handlar om att vi ska undvika all slags berusning, vi ska ha en sund tro och undervisning, osv.

Låt er inte föras vilse. Dåligt sällskap fördärvar goda seder.
1 Korinthierbrevet 15:33

Läs mer: »Info om droger: Cannabis

Mvh Veli Sergei.

Står det om kvinnlig homosexualitet i Bibeln? Att man inte får göra avbilder, betyder det att barn med målarböcker är syndare?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0