Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Vad betyder "släng inte pärlor åt svinen"??

Vad betyder bibelordet att man inte skall slänga pärlor åt svinen?


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

 

 

 

 

Ge inte det heliga åt hundarna och kasta inte era pärlor för svinen. De trampar ner dem och vänder sig om och sliter sönder er. Matteus 7:6

En god undervisning är underbar, som vackra pärlor. Men ett svin kan inte uppskatta vackra pärlor. Oavsett hur vackra de är så trampar svinen ner dem. Det står skrivet:

Förmana inte en bespottare, han kommer endast att hata dig. Förmana den som är vis, han kommer att älska dig. Ordspråksboken 9:8

Bespottaren är sig själv nog och tar inte emot undervisning. Bespottare förvränger Ordet och säger att den som undervisat sagt något helt annat och så vänder de sig om och sargar och förstör.

Man ska inte vittna om Jesus för människor som man vet är fientliga, de som öppet hånar och trampar budskapet under sina fötter.

Jesus: Och om man inte tar emot er eller lyssnar till era ord, så lämna det huset eller den staden och skaka av dammet från era fötter.
Amen säger jag er: För Sodoms och Gomorras land skall det på domens dag bli drägligare än för den staden. 
Matteus evangelium 10:14,15

Men man får inte ha förutfattade meningar inte döma människor på grund av att de är okunniga. Man får inte fordra av människor som ännu inte mött ljuset att de ska förstå. Bakom den hårdaste fasaden kan många gånger dölja sig ett bultande hjärta, någon som längtar efter Gud.

Mvh Veli Sergei.

Kan en psykopat bli helad och frälst?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0