Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Vad betyder det ni skriver om villfarelse och vilddjurets märke?

"Den som inte står emot den helige Ande utan tar ställning för Jesus och tar avstånd från all gudsfientlighet får ett skydd mot de starka villfarande makterna. Den som är vakande och bedjande märker vad som håller på att ske. Gud är trofast och när den tid kommer då människor tvingas ta emot vilddjurets märke, kommer Herren att ge underbara bönesvar och bereda utvägar i till synes omöjliga situationer."

Skulle du vilja förklara detta lite bättre för mig. 
mvh kolja


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

Att stå emot den helige Ande är detsamma som att inte bry sig om när Gud talar till oss på olika sätt. Han talar till oss i sitt eget Ord, han manar oss i vårt inre att vi ska omvända oss och tro på Jesus, att vi ska leva i kärlek, söka Guds vilja och stå emot allt som är av ondo.

Jesus: Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. Johannes 14:6

Om man lägger sitt liv i Jesu händer och följer Honom ger han andlig klarsyn och man blir beskyddad för den onda makt som råder i världen som vill vilseleda alla människor. Bibeln förklarar att utan Gud är vi som vilsegångna får. Jesus är den gode Herden. 

När den tid kommer som Uppenbarelseboken varnar för om vilddjurets märke får den troende hjälp genom Guds ingripande när han låter bli att ta emot märket. Många gånger griper Herren in på ett övernaturligt sätt. Läs mer:
»Om domedagen, bibliska profetior, tidens tecken, vilddjurets märke, RFID och implanterade chip

Gud är ljus och han vill lysa upp vårt inre, så att vi förstår vad som håller på att ske i den sista tiden som vi nu lever i. Genom att uthålligt gå in för bönen håller man sig vaken så att man aktar sig och inte tror på allt som denna världens vise påstår.

Ty den här världens visdom är dårskap inför Gud. Det står skrivet: Han fångar de visa i deras slughet, och vidare: Herren känner de visas tankar och vet att de är tomma. 1 Korinthierbrevet 3:19,20

Gud gör under. Det som är omöjligt för människor är möjligt för Herren. Han hjälper alla dem som tyr sig till honom.

Mvh Veli Sergei.

Vad betyder "släng inte pärlor åt svinen"??

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0