Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

Kan du förklara det här med ödet....

Hej. Kan ni/du förklara det här med ödet!!!! Om det finns öde så stämmer inte bibeln ...då har ju Gud förutbestämt mitt liv och gärningar....men ändå pekar allt på ett öde...eftersom bibeln säger oss om Guds plan....EN PLAN....alltså måste det vara förutbestämt vad som ska ske OM bibeln ska stämma.....alltså det var bestämt av Gud att Judas ska förråda Jesus...om inte Judas så skulle det vara någon annan...vice versa...    NB

      


Guds plan för varje människa är frälsning. Men för att komma in i Guds plan med vårt liv, måste vi välja Jesus som vår personlige Frälsare, alltså välja Guds väg. Vi behöver inte göra någonting för att gå förlorade. Men aktiverar vi oss för Gud, får hans vilja ske.

Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.
Ni skall kalla på mig och komma och be till mig, och jag skall höra er. Ni skall söka mig, och ni skall också finna mig om ni söker mig av hela ert hjärta.
Jer. 29:11-13  (Folkbibeln)


Vi väljer själva om vi vill vandra in i Guds plan eller inte.
Som kristna har vi betydligt större uppenbarelse om människor än vi hade tidigare då vi inte var kristna - vi förstår bättre orsaken till människors beteende, och vet ibland hur de kommer att handla. Det är ju då inte så märkligt att Gud från början visste hur Judas skulle handla.

Låt inte den andemakt som är verksam i de ohörsamma bli Ditt öde!

Mvh Veli Sergei.

Lyssna till 6-minuters-predikan: 

»
Judas förrådde Jesus

Ni var döda genom era överträdelser och synder den gång ni levde i dem på denna tidens och världens vis och lät er ledas av fursten över luftens rike, över den andemakt som nu är verksam i olydnadens människor.
Sådana var vi alla en gång, då vi följde våra mänskliga begär och handlade som kroppen och våra egna tankar ville, och av födseln var vi vredens barn, vi som de andra. Ef. 2:1-3  (NT 81)

Att ta vara på förmaning är vägen till livet,
den som föraktar tillrättavisning far vilse.
Ords. 10:17 (Folkbibeln)

Genom nåd och sanning sonas skuld,
genom HERRENS fruktan undflyr man det onda. Ords.16:6 (Folkbibeln)

Se, jag förelägger er i dag välsignelse och förbannelse: Välsignelse, om ni lyssnar till HERRENS, er Guds, bud som jag i dag ger er, och förbannelse om ni inte lyssnar till HERRENS, er Guds, bud, utan viker av ifrån den väg jag i dag befaller er att gå och följer andra gudar som ni inte känner. 5 Mos. 11:26-28 (Folkbibeln)

HERREN gör hednafolkens planer om intet, han gäckar folkens tankar. Men HERRENS plan består för evigt, hans hjärtas tankar från släkte till släkte.
Ps. 33:10,11 (Folkbibeln)

Men fariséerna och de laglärda förkastade Guds plan för dem och lät inte döpa sig av honom.  Luk. 7:30 (Folkbibeln
)

Har ni någon bra förklaring till varför kristendomen är den sanna religionen i förhållande till t.ex. islam?

Upp igen       <Föregående fråga

<Tillbaka till alla frågorna 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0