Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Jag vill känna Jesu närvaro...

Hej... Jag skulle vilja veta varför jag inte kan känna Jesu närvaro i mitt liv....att han inte hör mig när jag pratar med han. Visserligen VET jag att han hör..men tyvärr kan jag inte känna det så att det ska glädja mig....men jag är ju GLAD ändå att Han har hjälpt mig i min tro etc...en del kristna säger att kristendomen inte är byggd på känslor..samtidigt överflödar de av positiva och glädjande känslor.....JUST WONDERING!!!!!

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 



Besök gudstjänster där Guds Andes kraft är mäktigt utgjuten. En smord predikan åstadkommer tro; då blir det som nyss inte var möjligt, möjligt. När Du sitter och lyssnar till predikan och upplever tro så förnyas Du i helig Ande, och kan avlasta bördor och upplever en känsla av välbehag. Eller Du kan gå fram till förbön och uppleva Guds kraft.

Ofta faller människor till golvet av Andens kraft, befriade, saliga. Detta är inget att oroa sig för. Herren gör inga misstag. Många känner Andens kraft till hela sin varelse.

Om någon är svag i tron är denne ofta misstänksam när Herren befriar och gör under. Torka i det andliga livet kan bero på felaktig lära som åstadkommer misstänksamhet mot undrens Gud.

Oavsett underbara känslor, så måste man lära sig att tro också då man inte känner något särskilt. Lita till Guds ord, man kan inte bygga på enbart känslor. Tro också när Du inte känner något särskilt, därför att Du VET vad som är rätt, enligt Guds ord.

Dålig självdisciplin hindrar människan att handla som Gud vill. Om man vill uppleva mer av Gud så måste man ändra sina vanor. Allt tar sin tid. Gud ger helig Ande åt den som lyder honom. Att bekänna sina synder är också lydnad, och då är man i en underbar position och har möjlighet att uppleva Herrens Ande till hjälp och tröst.
Gå in för Herren av hela Ditt hjärta.

Lycka till! 

Mvh Veli Sergei.

Läs mer:
»Hur skall jag göra för att alltjämt uppleva Guds närvaro?

»Hur får jag glädje och gudsnärhet?

Lyssna: »Om dopet i helig Ande

Kan Du förklara det här med ödet!

Upp igen       Föregående fråga

Tillbaka till alla frågorna 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0