Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Kan min fru se mig från himlen eller bröts all mänsklig kärlek och kontakt när hon flyttade dit?

Min fru flyttade till himlen nyligen. Vi älskade varandra så mycket, och jag saknar henne var minut. Kan hon se mig där uppifrån eller bröts all mänsklig kärlek och kontakt då hon flyttade?

De som avsomnat i Kristus kallas i Bibeln "de rättfärdiga som nått fullkomningen" (Hebr 12:23, se längst ned). Bibeln ger oss faktiskt inte besked om de kan se oss.

Det närmaste vi kan komma det här ämnet i Bibeln är i Uppenbarelseboken 6:9-11 där texten låter oss förstå att martyrerna som nu är med Kristus är medvetna om vad som sker på jorden.

Ett annat exempel är när Mose och Elia kom och talade med Jesus på förklaringsberget. De var medvetna om vad som skedde på jorden.

Det här är bara två exempel, inte något som säger oss att det gäller alla.

Kärleken och kontakten mellan dig och din hustru är inte bruten eftersom ni älskade varandra. Då finns ju hon kvar i ditt hjärta. Så får du se det. Gud är tröstens Gud och ingen kan trösta som Han. Gud vill trösta dig och fylla det tomrum du upplever och du kan gradvis börja uppleva att sorgen förbyts i tacksamhet i stället över den tid ni hade tillsammans.

Läs Bibeln mycket och förkovra dig i din frälsning. Då får du uppleva att allt ljusnar. Ju närmare Herren du lever, desto närmare kommer det himmelska. Du inser att det inte är alls långt borta.

Ni har kommit till Sions berg och den levande Gudens stad, det himmelska Jerusalem, och till änglar i mångtusental, till en högtidsskara, en församling av förstfödda som har sina namn skrivna i himlen, till en domare som är allas Gud och till andarna hos de rättfärdiga som nått fullkomningen. Hebreérbrevet 12:22,23

Hur ser kristna på adoption?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0