Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Är det en gåva från Gud som jag fått när människor blir botade?

Hej. Jag undrar om det är gåva från Gud som jag har fått.

Det började med att jag gick till en man som bad för mig för mina ryggsmärtor som jag har burit på i 26 år som ingen läkare har kunnat bota, men gubben gjorde det på 20 minuter. Fantastiskt tyckte jag och då sa han att jag har fått gåvan själv att hjälpa andra människor roligt tyckte jag.

Jag provade på mina barn när de hade växtvärk i benen, jag ber i Jesus Kristus namn, då blir mina händer alldeles röda och en brännande känsla i handflatan och vips så försvinner smärtan i benen på barnen, har även provat på svår tandvärk som jag led av i 3 dagar och det försvann på någon minut när jag bad till Jesus om hjälp. Jag har även provat på huvudvärk mm och det funkar. 
Jag har varit noga med att bara be till Jesus och Gud om hjälp.

Har jag fått gåvan för att bli överbevisad och visa andra om att Jesus och Gud finns med oss och vakar över oss troende och alla som vill lära känna dem eller är det onda krafter som kan ligga bakom detta, jag måste få veta vilket.

Med vänliga hälsningar X

Härliga bönesvar du fått! Jag tror att du har tvivel för att du kanske ser på människor och inte tillräckligt mycket på Herren. Det var ju Jesus som botade dig från din ryggsmärta, inte mannen som bad för dig.

Fundera inte så mycket över om du fått en gåva eller inte, utan ge äran åt Herren och gläds över vad Han gör. Tänk på Jesus. Använd den tro du har och fortsätt att be att Jesus botar människor från sjukdomar och krämpor. Berätta om din tro på Jesus för andra och tala om vad som står i Bibeln om frälsningen.

Jag känner inte till din bakgrund, men tydligt är att du behöver mogna så att tvivlen försvinner. Det är bra om växandet i kunskap, uppenbarelse och helgelse går hand i hand med tron, då kan man vara till störst nytta. Gå in för Jesus av hela ditt hjärta och gör allt för att bli befäst i din tro och förankrad i bibelordet.

Liksom ni tog emot Kristus Jesus som Herren, så lev i honom och låt er rotas och uppbyggas i honom och befästas i tron i enlighet med den undervisning ni fått, och överflöda i tacksägelse. Kolosserbrevet 2:6,7

Och låt oss ha blicken fäst vid Jesus, trons upphovsman och fullkomnare, som i stället för den glädje som låg framför honom utstod korsets lidande utan att bry sig om skammen och som nu sitter på högra sidan om Guds tron. Hebreérbrevet 12:2

Han var genomborrad för våra överträdelsers skull, slagen för våra missgärningars skull. Straffet var lagt på honom för att vi skulle få frid, och genom hans sår är vi helade. Jesaja 53:5

Hur kan jag vara säker på min tro?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0