Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Har Gud tröttnat?

Jag har omvänt mig och ska lämna kyrkan som inte gud gillar vi har skapat så mycket i världen som har väckt guds vrede och när basunen tjuter manar gud till strid att domedagen är här och ja titta i hela världen så hemska grejer som sker sexrevolutionen ja Gud har tröttnat och vi lever den sista tiden men jesus har lovat i sitt ord att den som tror på honom ska inte gå under gå förlorad

Varför kan inte kyrkorna omvända sig? ha väckelsemöte alla sover andligt och min familj här ska jag lämna om inte dom tror på Gud för det är han vi ska dyrka och frukta och den som inte syndar igen efter man har blivit förlåten genom jesus



Ibland får vi mejl som påminner om ditt i tonfallet. 
Det verkar som att motståndet och ondskan i världen har gjort dig modlös.

Men det är inte så Herren vill att vi ska ha det. Jag har en bestämd känsla av att du behöver inrikta dig mer på Jesus och läsningen av Bibeln, så att din tro får tillfälle att växa. Du ska låta dig fyllas av tro och hänföras av hur stor och kärleksfull Herren är och låta Honom vara i centrum i ditt liv och bli en övervinnare. Visa kärlek.

Tänk på honom som måste uthärda sådan fiendskap från syndare, annars tröttnar ni och tappar modet. Hebreérbrevet 12:3

Låt oss inte tröttna på att göra gott. Ty när tiden är inne får vi skörda, om vi inte ger upp. Galaterbrevet 6:9,10

Ty allt som är fött av Gud besegrar världen, och detta är den seger som har besegrat världen: vår tro. 
1 Johannesbrevet 5:4

Det andliga tillståndet i församlingarna varierar. Jag vet inte vilken kyrka du tillhör. Visst finns det många församlingar som den helige Ande för länge sedan flytt ifrån. Men du själv behöver bli vidrörd av Gud genom den helige Ande, så att du får kraft och glädje i din kristna tro. Sök dopet i den helige Ande.

Du hjälper inte människor genom att leva ut din besvikelse och rikta in dig på deras ofullkomlighet. Det åstadkommer inte tro. Det var syndare Jesus kom för att frälsa. Han vill fortfarande frälsa och göra underverk!

Det viktigaste som vi ska bevara i våra liv är tron. Tro och kärlek.
Jesus vill att vi ska ha nöd för människor precis som Han har och att vi ska be för människor och söka övervinna det onda med det goda.

Jesus: Det är inte de friska som behöver läkare utan de sjuka. Jag har inte kommit för att kalla rättfärdiga utan syndare. Markus 2:17

Jesus: Ty jag har inte kommit för att döma världen utan för att frälsa världen. Johannes 12:47

Om du ser på människors brister och blir tvär och oförsonlig så förstör det din egen gudsgemenskap. Anden blir bedrövad (Efesierbrevet 4:30-33.)

Sök ödmjukt Guds vilja i ditt liv. Det börjar i ditt hjärta. Sök vara ett ljus i världen. Din tro behöver som sagt växa så att du upplever Guds beskydd och inte blir sargad av motståndet i världen.

Jesus har vunnit en härlig seger över synd och ondska och vi som är hans efterföljare är kallade till att vara segrare!

Framför allt som skall bevaras må du bevara ditt hjärta, ty från det utgår livet. Ordspråksboken 4:23

Vi ska förvisso vara radikala i vår tro och "låta oss omvändas från detta onda släkte", eller som den kända gamla dopsången lyder: "Jag följer korset och lämnar världen…."

Men allt handlar om en rätt inställning i hjärtat. Vi kan inte vinna människor för Jesus genom att isolera oss, utan Herren ger oss ett trons skydd genom den helige Ande. Han vill bädda in oss i sin frid, var vi än är. Han är ju med oss, i oss när vi är födda på nytt. Och när vi tar emot den helige Ande så kan vi också vara till större nytta i Guds rike.

Jesus sa:
Jag ber inte att du skall ta dem ut ur världen utan att du skall bevara dem för det onda. Johannes 17:15

Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa. Johannes 14:27

Detta har jag talat till er, för att ni skall ha frid i mig. I världen får ni lida, men var vid gott mod. Jag har övervunnit världen." Johannes 16:33

Förbli i mig, så förblir jag i er. Liksom grenen inte kan bära frukt av sig själv, utan endast om den förblir i vinstocken, så kan inte heller ni det, om ni inte förblir i mig. Johannes 15:4

Men när den helige Ande kommer över er, skall ni få kraft och bli mina vittnen. Apg 1:8

Jag är kär och har bett till Jesus att det ska bli hon och jag i framtiden…Är det ett bönesvar att folk vill att vi ska gifta oss?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0