Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Har min dotter drabbats av en upprorsande?

Skulle hellre prata i telefonen om detta då det är svårt att beskriva...

Jag hjälpte min dotter att ta hand om hennes två små barn ett par månader i höstas. Det hände då några gånger att min dotter uppträdde anklagande på ett sätt som sårade mig mycket djupt. Detta beteende hade hon även när hon bodde hemma och var tonåring. Då tog jag det som tonårsbeteende men även då knäckte det mig till självmordets rand. (I tanken!)

Den sista veckan har jag lagt ut profetior om "uppryckandet" av församlingen, på Facebook. Jag mailade även någon till några stycken, bl a henne. När jag träffade henne igår så sa hon att hon börjar tänka hemska, hädiska tankar mot Gud när hon läser och hör sådana här saker, "Gud kan nog inte förlåta mig" (För hädelserna). Hon säger att hon varken läser Bibeln eller ber för att då kommer de här hädiska tankarna. Nu undrar jag; Kan hon ha "drabbats" av en upprorsande?

Guds frid. 
X

Din dotter tycks vara i en slags kris. Självklart är det så att ingen som talar genom Guds Ande säger sådant som din dotter sagt.

Ibland har vi problem för att vi talar för lite med varandra. Kanske du behöver ha ett ingående samtal med henne där ni talar ut på ett ärligt och öppenhjärtigt sätt? Hon är förmodligen olycklig när hon talar som hon gör och kanske det är ett steg mot en lösning av problemet om hon får berätta.

Vi lider med er. Men vad som rör sig i hennes tankar och i hennes hjärta är omöjligt att säga utifrån dina uppgifter.

Ibland är det så här: När du ber för en person så uppenbarar Herren så småningom för dig exakt vad det är för problem. Då kan det hjälpa dig att få mer kraft i dina böner. Du kan då också tala till denna person och få ord från Herren som löser personen.

Om du själv inte får det uppenbarat för dig genom den helige Ande är det inte säkert att det hjälper dig så mycket om någon säger åt dig vad det är för problem.

När vi ber så handlar det ju inte om våra ord, det är ingen formel vi uttalar. Utan vi får kraft i våra böner genom att vi tror att Jesus kan hjälpa henne och lösa henne och genom att vi ber för henne i kärlek.

Bön förändrar förhållanden. Herren verkar på många olika sätt. Människor kan bli befriade när vi ber för dem i medkänsla och tro trots att vi inte vet vad för problem det rör sig om.

Vi kan tala profetiskt till människor utan att vara medvetna själva om att vi talar profetiskt. Det är Herren som verkar allt. Nu när detta är publicerat så kommer säkert många som läser detta att be för dig och din dotter!

Hälsningar Brobyggarna.

Vad menas med: "Han skall löna var och en efter hans gärningar"?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0