Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Plötsligt blev det kristallklart varför Jesus offrade sig och led för vår skull. Efter det kan jag inte tänka på Honom utan att gråta. Vad hände?

Jag har nog alltid trott att Jesus finns men har utåt inte visat det, pratat om Darwin osv. När jag var liten så sa jag att när man dör så kommer man dit man alltid har velat komma, men jag vet inte var den tanken kom ifrån. 

För en tid sedan såg jag på en film om Jesus och började gråta nästan hysteriskt efteråt (har haft det jobbigt med kronisk smärta i 20 år) och grät så jag skakade. 

Till slut sa jag att: Gud jag klarar inte av mer och då hände nåt konstigt. Jag FÖRSTOD varför Jesus offrade sig för våran skull och VARFÖR Han led. Det blev så kristallklart helt plötsligt och jag började gråta för Hans skull istället för min. 

Efter det kan jag inte tänka på Honom utan att gråta. Varför är det så? 

Nu efter en tid har gått så har det som jag förstod mattats ut och jag försöker hitta det igen, men det är lite svårt. Vad var det som hände egentligen? Hoppas det finns något svar. Hälsningar Susanna

Fullkomlig förlåtelse
Gud söker oss alla på olika sätt. 
Det du fick vara med om är ju underbart. 
Att Kristus dog och led för oss är själva grunden för vår tro och det absolut centrala. Den störste syndare kan få uppleva fullkomlig förlåtelse och rening genom Jesu blod. 
Allt är underbar nåd.

Korsets kraft
Om vi alla alltid kunde se kristallklart varför Jesus dog och om vi mera kunde pejla djupet av hans lidande, skulle nog de flesta av våra problem försvinna! Så väldig är korsets kraft
Men konstigt nog är det så att även kristna som upplevt korsets kraft och blivit frälsta ändå kan ha svårt att fatta det.

Gud har ett väldigt arbete med att försöka öppna våra ögon så att vi inser vad Kristus har gjort för oss.

Det är ett ämne som vi kan fördjupa oss i hur mycket som helst, det är en outsinlig källa till kraft.

Vandra vidare i tro
Och när det gäller dig och det du nu upplevt så är det så här: När du fått uppleva ett möte med Kristus så vill du så klart behålla de här känslorna och den andliga klarsynen du fick. Men det är så att när man förlorar det första mötets friskhet så får man vandra vidare i tro. Tron är mycket större än känslor.

Säg ja till Kristus av hela ditt hjärta, bejaka det han gjorde för dig på Golgata kors och upplev försoning med Gud. Var villig att ta steg i tro även om du inte förstår eller känner något.

Vara villig att ta steg trossteg utan att förstå
Man kan inte komma till Jesus genom förståndet eller vänta på en speciell känsla att infinna sig. Utan man får vara villig att göra något man inte förstår när man säger "ja" till Jesus. Tron kommer först. Sedan kommer både förståelsen och känslor. 

När vi söker står fasta i tro på Jesus får vi nya möten med Honom och Jesus blir åter så levande för oss. Det kallas förnyelse i helig Ande.

Jesus vill leda dig
Du får tala med Jesus och säga precis hur du har det. Säg att du vill tillhöra Honom och tacka Honom för att Han led och lät sig dödas för din skull för att utplåna synden och döden. 

Jesus ger dig evigt liv. När du följer Herren får du uppleva ett helt nytt liv: det kallas frälsning, eller pånyttfödelse. Gud gör allt nytt. Jesus vill leda dig steg för steg i detta nya spännande liv.

Hälsningar Brobyggarna.

Jesus: Himmelriket är likt en skatt som är gömd i en åker. En man finner den och gömmer den, och i sin glädje går han och säljer allt vad han äger och köper den åkern.
Himmelriket är också likt en köpman som söker efter vackra pärlor.
Och när han har funnit en mycket dyrbar pärla, går han och säljer allt vad han äger och köper den. Matteus 13:44-46

Men åt alla dem som tog emot honom gav han makt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. Joh 1:12

Alltså, om någon är i Kristus är han en ny skapelse. Det gamla är förbi, se, det nya har kommit. 2 Korinthierbrevet 5:17

Hur ska jag överlämna mig åt Jesus och vad betyder synerna jag fick?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0