Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 
Jag är 13 år och ska döpa mig på tisdag. Kristendomen är ny för mig. Vad ska jag tänka på?

Hej jag heter Haman och jag är 13 år och jag är ny till kristendomen jag blev räddad för 2 dagar sedan och jag ska döpa mig på tisdag och jag undrade vilka saker man ska tänka på det enda jag gör är att be och läser Bibeln, och när jag har tråkigt så kollar jag på Minecraft på youtube.

Och jag undrade är YouTube en synd om man kollar på icke våldsamma spel?

Så underbart att du blev frälst för 2 dagar sedan och nu ska döpa dig! Du har börjat ett nytt liv med underbara möjligheter. 

Var tacksam över din frälsning och håll ditt hjärta rent, det är viktigast. Tacka Jesus så ofta du kan. 

Var ivrig med att visa Jesus att du sätter värde på att Han frälst dig. Ha Honom i centrum i ditt liv, så att du låter Honom vara Herre i ditt liv.

När Jesus har förlåtit oss våra synder ska vi förlåta andra som vi själva blivit förlåtna. När man lär känna Jesus får man uppleva Guds kärlek. Ge vidare av den och berätta för andra att du blivit kristen.

Ty med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med munnen bekänner man och blir frälst. 
Romarbrevet 10:10

Jesus vill förvandla dig så att du aldrig behöver ha långtråkigt. Sök bli döpt i helig Ande. Jesus vill döpa dig i den helige Ande.

Visst kan man ha olika tidsfördriv såsom att kolla på icke våldsamma spel på YouTube, det behöver inte vara någon synd. Bara spelen inte får makt över dig och stjäl dyrbar tid som du hellre hade velat lägga på något annat. Eller att spelen tar överhanden så att ditt intresse för kristen tro minskar.

Håll dig till kristna vänner och fortsätt be och läs Bibeln. Lyssna gärna på predikningar på hemsidan så växer din tro.

Hur kan en ung man bevara sitt liv rent? När han håller sig till ditt ord. Psaltaren 119:9

Hälsningar Brobyggarna.

Finns oförlåtliga synder? I så fall, var går gränsen för oförlåtlig synd? Kan man tänka: "Det gör inget om jag syndar för jag kan ju alltid be Gud om förlåtelse efteråt?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0