Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Jag har haft samma dröm många gånger som jag aldrig förstått förrän häromdagen när jag läste Bibeln.....

Hej! 
När jag var liten, kanske 6-8 år så hade jag en dröm, och det var så här att jag låg i en säng bredvid en tjej, och helt plösligt öppnades balkongdörren och jag gick ut på balkongen för att se var det var. 

Det var kväll och det var mörkt ute, Då var det som jag svävade eller togs upp av någon mot himlen och sen slutade drömmen. 

Den här drömmen hade jag många gånger och den var exakt likadan varje gång. Och jag har aldrig riktigt förstått vad det kunde vara förrän någon vecka sen då jag läste i Bibeln: 

Jag säger eder: Den natten skola två ligga i samma säng; den ene skall bliva upptagen, den andre skall lämnas kvar. Lukas 17:34

Och min fråga är, tror du det kan vara en dröm av Gud?

Det kan vara en dröm från Gud för att du ska tänka på att söka Gud och vara redo den dag Jesus kommer tillbaka för att hämta oss.

Så att den dröm du hade får gå i uppfyllelse och du tillsammans med alla frälsta får uppleva evigt liv i en paradisisk tillvaro i gemenskap med kärlekens Gud.

Läs Bibeln, avgör dig för Jesus och bli frälst nu. Du kan läsa mycket på vår hemsida om hur man blir frälst.

Gud kan ge oss drömmar till uppmuntran, varning eller vägledning. 

Men det som vi ska ge högsta prioritet är Bibeln. 
Bibeln är sanning, Bibeln är Guds eget ord till oss människor och Gud själv visar sig där för oss och kommer till oss genom Jesus Kristus som dog för våra synder i stor kärlek till oss för att ta bort synden och föra oss till Gud.

Om Jesus står det:

Hos ingen annan finns frälsningen. Inte heller finns det under himlen något annat namn, som givits åt människor, genom vilket vi blir frälsta. Apg 4:18

Som det var på Noas tid, så skall det vara under Människosonens dagar.
Folk åt och drack, gifte sig och blev bortgifta, ända till den dag då Noa gick in i arken och floden kom och gjorde slut på dem alla. Lukas 17:26,27

Himmel och jord skall förgå, men mina ord skall inte förgå.
Men om den dagen eller den stunden vet ingen något, inte änglarna i himlen, inte ens Sonen, ingen utom Fadern.
Var på er vakt och håll er vakna, ty ni vet inte när tiden är inne.
Markus 13:31-33

Hälsningar pastor Luis Blas, Icthus församling och Brobyggarna.  

Hur ska man tolka 
"Älska inte världen"

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0