Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

I min dröm sträckte Jesus ut armarna och sa "Var inte rädd - kom till mig".....

Hej

Jag vet inte riktigt vad som pågår inom mig just nu. Jag står med ena foten hos Jesus. Den andra foten i new age. 

I min dröm så drömde jag att Jesus var framför mig..sträckte ut armarna och log och SA "var inte rädd - kom till mig". 
Och så vaknade jag och det brände på huden på hela min vänstra sida...syntes inget. 

Men vad var det ?  Mvh Susanne 

Jesus kallar dig till sig, så varför tveka? Han älskar dig och vill förvandla ditt liv, han vill föra dig in i sitt underbara ljus. 

Bibeln är emot allt som New Age står för. Vänd dig bort helt från New Age och ta ett helhjärtat beslut om att tillhöra Jesus och följa honom var dag i stället. Han vill vara med dig alla dagar till livets slut. 

Ta kontakt med levande kristna och be dem hjälpa dig med en överlåtelsebön åt Jesus. Sök en församling där det finns människor som har en levande tro för att de mött Jesus till frälsning och livsförvandling, människor som lever för Jesus och sätter honom i första rummet och regelbundet tar del i bibelundervisning, bönesamlingar, lyssnar på predikningar osv. 

Vi ber för dig!

P.S. Det är ingen mening med att spekulera i varför du kände att det brände på huden. Det som är viktigt är vad Bibeln och evangelium säger. Evangelium är de glada nyheterna för alla människor - det finns frid, förlåtelse och evigt liv att få i Jesu namn när man överlåter sig åt honom.
 
Jesus sa: "Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." Johannes 8:12

Läs mer om frälsning om hemsidan, här är ett axplock sidor:

»Vad betyder det att vara frälst 
och att få nåd?

»Jag undrar vad Jesus betyder för en kristen människa?

»Gud kallar mig till frälsning, men hur ska jag få en övertygelse om att jag är Guds barn?

Läs predikan: »Bli Guds medarbetare

Hälsningar pastor Luis Blas, Icthus församling och Brobyggarna.

FÖRKLARA Joh 12:25

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0