Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

UNDER OCH TECKEN

Hejsan Pastorn!

Jag är kille som är härligt frälst & fröjdas i Jesus.

Jag undrar om det händer under i andra religioner också, såsom det händer i kristendomen? Om fallet är så, hur kan dessa under då ske?     /johan





Det finns också falska under och tecken. De är inte till Guds förhärligande och styrker inte människor i tron på Jesus. Lögnen åstadkommer en felaktig lära och för människor vilse. Det är viktigt att vi sätter tilltro till Guds ord. På så sätt har vi en sköld mot lögnens tecken och läror. Det står att vi inte skall tro alla andar. (1 Joh. 4:1) Det vi i dessa sista dagar behöver är förmågan att bedöma Anden.

Då det gäller lögnens tecken kan de finnas i vilken religion eller i vilket sammanhang som helst eftersom tecknen ju är lögn.

23Om någon då säger till er: Se här är Messias, eller: Där är han, så tro det inte. 24Ty falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt bedra även de utvalda. Matteus 24:23,24

9Den laglöses ankomst är ett verk av Satan och sker med stor kraft, med lögnens alla tecken och under 10och med all slags orättfärdighet som bedrar dem som går förlorade, eftersom de inte tog emot sanningen och älskade den, så att de kunde bli frälsta. 2 Thess 2:9,10

25Jag är den som gör lögnprofeternas tecken om intet och gör spåmännen till dårar, den som låter de visa komma till korta och gör deras kunskap till dårskap, 26men som bekräftar sin tjänares ord och fullbordar sina sändebuds råd. Jesaja 44:25,26  

Läs mer om under och tecken: »Hur ser kristna på underverk? Jag undrar vad Bibeln säger om underverk?

Hur ska jag bli fri från min girighet?

Upp igen       <Föregående fråga

<Tillbaka till alla frågorna 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0