Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Är man besatt av onda andar om man hållit på med new age?  & tacksägelseämne

Är man besatt av onda andar om man har hållit på med new age? Jag har aldrig funnit någon lycka i all dess skit, och hur beter sig en besatt person? Undrar eftersom alla verkar vara så rädda att prata om det i den församling som jag tillhör, och det skapar en massa ångest. Jag har gråtit ut hos Jesus och verkligen ångrat mitt tidigare sökande.

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)




Nej, du är inte besatt av onda andar för att du har hållit på med New Age. Du säger ju själv att du inte har funnit någonting i New Age. En besatt person vill härska, söndra och förstöra människors liv. Guds barn skall drivas av Guds Ande. 

Du har gråtit ut och du har ångrat ditt tidigare sökande. Därför skall du inte anklaga dig själv. Gud möter den som har en förkrossad ande. När vi ångrar vårt tidigare felaktiga liv så förlåter Gud oss. Det står också skrivet: 

Om vi bekänner våra synder, är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet. 1 Johannesbrevet 1:9

Sök dig till kristna som har en levande tro. Det är inte meningen att man skall gå omkring och vara rädd. Den Gud har förlåtit är förlåten oavsett vad andra säger. Jag ber för dig. Jag tror att du skall få uppleva en stor glädje. Lycka till.


Jag tackar från djupet av mitt hjärta för att du svarade på frågan om jag var besatt när man hållit på med new age. Det svaret rörde mig till tårar, det kändes som det var den levande Jesus ord, och de var så befriande, så underbart..... du får gärna tänka på mig någon gång i dina böner, men det är inget krav, tack till dig för bönesvar, och Gud vare med dig alla dagar, AMEN.


Finns det i Bibeln exempel på människor som känt sig förkastade och straffade av Gud som har blivit hjälpta?

Upp igen       <Föregående fråga

Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0