Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 
Dumt att kalla något för synd?

Tänkte bara säga en sak,  jag tycker det är dumt att kalla någonting för synd, det är upp till var och en vad som är synd eller inte, eller om det ordet ens bör finnas. Man är mer fri att göra vad man vill utan synd. Utan tro behöver man inte oroa sej för vad man inte eller ska göra enligt någon Gud som tycker att si och så är synd, vem bry sig? 
Jag klarar mej utmärkt utan någon Gud. Man blir svag av tro, man ska tro på sej själv, då stärker man självförtroendet och det blir lättare. Och dessutom behöver jag inte Guds välsignelse för jag lever mitt liv lika bra utan den!



Utan Gud är man fast i sin egoism och orättfärdighet, sin oro och sina bekymmer. Guds ord säger: "Kasta din börda på Herren, han skall uppehålla dig."

När vi närmar oss Gud sådana vi är i ljuset av hans helighet och rättfärdighet måste vi erkänna att vi är bristfälliga och syndiga.

Men Herren tar bort vår synd! Jesus bar hela världens synd på Golgata kors. Han gjorde det av kärlek, av fri vilja. Han älskar dig så mycket att han gav sitt liv för dig.

När du öppnar ditt hjärta för Jesus får du uppleva verklig kärlek och underbar gemenskap med himmelens Gud.

Visst kan man klara sig själv på denna jord och klara sig riktigt bra, men för att bli frälst (räddad) måste man bekänna Jesus som Herre och överlåta sig i Hans händer. 

Alla har syndat och saknar härligheten från Gud, och de står som rättfärdiga utan att ha förtjänat det, av hans nåd, därför att Kristus Jesus har friköpt dem. 
Romarbrevet 3:23,24

Jesus lever. Han vill hjälpa dig. Frälsning ger livet mening.

Vad betyder det att frukta Gud? Vad är helighet?

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0