Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

 

 

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

"Jag vill bli döpt i helig Ande...."

Käre Pastorn.

Snälla hjälp mej. Det känns som om jag höll på att förlora tron! Allt känns så meningslöst på något sätt. Jag har bett en tid nu att jag  skulle bli döpt med den Helige Anden men inget händer och jag kan inte hjälpa det men jag blir ledsen och det känns som om det aldrig kommer att hända. Eller kanske om några år men det känns som att jag inte kommer att orka vänta i några år. Ibland känns det bara att det är ingen ide att försöka vara en aktiv kristen. Om man ändå inte kan göra något och gå fram i tron, då kan man väl lika gärna bli passiv? Nej, det vill jag absolut inte. Snälla om du vet något som kan hjälpa mej så säg det. Jag vill inte förlora min käraste, eller i alla fall den jag vill ha kärast av allt. Jesus. Han är mitt allt!





Kanske är det så att du besöker gudstjänster där det inte händer något över huvud taget. Besök gudstjänster där den helige Ande verkar och nådegåvor är i bruk. Ge inte upp.

Är du född på nytt? Rannsaka dig. På föregående frågesida finns länkar till sidor om frälsning som hjälper dig.

Ty vi har inte en överstepräst som ej kan ha medlidande med våra svagheter, utan en som blev frestad i allt liksom vi, men utan synd.  
Låt oss därför frimodigt gå fram till nådens tron för att få barmhärtighet och finna nåd till hjälp i rätt tid. 
Hebreérbrevet 4:15,16

Vad menade Jesus och hur tillämpar man det i vår tid?

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0