Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


  Har känt mig utanför Guds händer. Vad skall jag göra?

Hejsan!
Jag vet inte om mitt problem är ett ovanligt problem eller inte. På senare tid har jag känt mig allt mer utanför Guds händer. Jag ber som vanligt varje morgon och kväll men jag får en känsla att Gud inte hör mig som han brukade göra... Det kanske är en konstig och väldigt pinsam fråga men jag behöver verkligen hjälp!! Finns det något jag kan göra som för mig närmare Gud i mina böner?

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)





Först och främst vill jag fråga dig:
Är du född på nytt, har du en levande tro? Rannsaka dig själv. Har du gjort något som inte behagade
Gud? 
Har du något ouppgjort med någon medmänniska? Uppsök honom eller henne och be om förlåtelse. 
Sann tro vilar på förlåtelsens grund.

Ha fördrag med varandra och förlåt varandra, om någon har något att förebrå en annan. Såsom Herren har förlåtit er skall ni förlåta varandra. Över allt detta skall ni klä er i kärleken, som binder samman till en fullkomlig enhet. Kol. 3:13,14

Många människor söker psykologers eller psykiaters hjälp. Som troende skall vi först och främst söka Gud. Har du blivit vilseledd av någon som du sökte råd hos? Har du fått felaktig själavård? Har du förhärdat ditt hjärta mot sanningen? Besök andliga möten där Guds kraft flödar. Där syndernas förlåtelse, kärlek och tro predikas har du bäst möjlighet att uppleva förnyelse.

Läs mer: »Hur skall en bön se ut?

Mvh Veli Sergei.

Vem skall ta nattvarden? Förklara vad det är "att dricka en dom över sig"!

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0