Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Hur ska jag få seger i mitt liv? Jag blir inte bättre när jag ber och ber.....

Hejsan!!!

Jag har varit frälst ett par år nu, men kämpar med några problem, undrar om du kan besvara dessa frågor och ge mig andlig vägledning???

Jag vill verkligen följa Jesus och ber om seger på olika områden - som seger i mitt äktenskap. Men jag faller så mycket. Jag vill inte vara en grälsjuk, avundsjuk kvinna, negativ, osv. Men jag blir inte bättre när jag ber och ber.

Hur ska jag få seger i mitt liv? Allt känns så hopplöst.

Igår bad jag en frälsningsbön med en arbetskamrat och vi bad om helande samt om den helige Ande så att jag får vara Guds redskap. Men sedan kom självömkan när jag misslyckades med att göra vissa arbetsuppgifter på arbetet (efter att ha varit föräldraledig i 10 månader.)

Jag vill vara en god fru och mor samt en sköta mitt arbete bra.

VAD SKA JAG GÖRA FÖR ATT SEGRA?????

Jag vill tjäna Gud, men varför går det alltid så fel, snälla svara.

Jag vill inte förlora min man eller göra honom olycklig och vill att mitt barn ska växa upp med oss som gifta och bra exempel. Jag är rädd för avfällighet i mitt liv.

Jag ber om hjälp!!!!!


 

 


Tappa inte modet utan tänk på att Jesus alltid vill och kan hjälpa oss. I vår svaghet möter Herren oss, vi behöver bara vila i förtröstan. Lägg ner sådant som hindrar din glädje och ta nya tag. Du försöker stressa fram resultat. Sök vilan i Gud, trons vila.

Ha din glädje i Herren, han skall ge dig vad ditt hjärta begär. Överlämna din väg åt Herren, förtrösta på honom, han skall göra det.
Han skall låta din rättfärdighet gå fram som ljuset, din rätt som middagens sken.
Var stilla inför Herren och vänta på honom. Psaltaren 37:4-7

Det är genom Hans kraft vi segrar när vi går in för Honom och ger oss hän åt Honom, låter Honom komma på första platsen. Vår tro bygger inte på människors visdom utan på Guds kraft.

Tro på Jesus, se på Honom och överlåt dig helt i Hans händer så kan Han hjälpa dig. Hur vi än misslyckats så får vi aldrig tänka att det inte går att få hjälp. Det är Guds vilja att vi skall gå till Honom med oss själva och vi får komma sådana vi är. Gud är kärleken och Hans vilja är att alla människor ska bli frälsta.

Läs ett tidigare svar: 
»Hur jag ska göra rent praktiskt när jag underordnar mig min man?

Mvh Veli Sergei.

Han tog på sig våra svagheter, och våra sjukdomar bar han. Matteus 8:17

Ty allt som är fött av Gud besegrar världen, och detta är den seger som har besegrat världen: vår tro. Vem kan besegra världen utom den som tror att Jesus är Guds Son? 1 Johannesbrevet 5:4,5

De som känner ditt namn förtröstar på dig, ty du överger inte dem som söker dig, Herre. Psaltaren 9:11

Förtrösta alltid på honom, du folk, utgjut era hjärtan för honom. Gud är vår tillflykt. Psaltaren 62:9

Jesus: Jag är vinstocken, ni är grenarna. Om någon förblir i mig och jag i honom, bär han rik frukt, ty utan mig kan ni ingenting göra. Johannes 15:5

Älska varandra uppriktigt. Avsky det onda, håll fast vid det goda. Romarbrevet 12:9

Ty Gud är den som verkar i er, både vilja och gärning, för att hans goda vilja skall ske. Filipperbrevet 2:13

Vad jag vill säga är detta: vandra i Anden, så kommer ni inte att göra vad köttet begär. Galaterbrevet 5:16

Ty den Ande som Gud har gett oss gör oss inte modlösa, utan är kraftens, kärlekens och självbehärskningens Ande. 2 Timotheosbrevet 1:7

Och vi alla som med avtäckt ansikte skådar Herrens härlighet som i en spegel, vi förvandlas till en och samma bild, från härlighet till härlighet. Det sker genom Herren, Anden. 2 Korinthierbrevet 3:18

Jag har svårt att be för människor jag inte tycker om…..hur ser du på det?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0