Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Vad gjorde Jesus som fick folk att tro att Han var Guds Son? 

Något som jag undrat över i några dagar är : Vad gjorde JESUS som fick folk att tro att han VAR GUDS SON? jag vet att han sa att han var GUDS SON, men jag tror inte att människorna trodde bara på att han sa det, han måste ha gjort något som är omöjligt för en människa att göra som fick de att tro att haan verkligen var GUDS SON... Kan du förklara till mig vad det var JESUS gjorde som fick de att tro att han MESSIAS... TACK PASTORN! /PAVLOS


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Jesus var smord med den helige Andes kraft. Han talade på ett sätt som människor inte var vana vid och de var mycket förvånade över hans undervisning.

När Jesus hade slutat detta tal, häpnade folket över hans förkunnelse; ty han förkunnade sin lära för dem med makt och myndighet, och icke såsom deras skriftlärde. Matt 7:28,29

Många människor började tro när de såg de tecken Jesus gjorde. Han helade sjuka och uppväckte döda.

 Och allt folket ville röra vid honom, eftersom kraft gick ut från honom och botade alla. Lukas 6:19

Jesus hade makt över naturkrafter och gjorde många kraftgärningar av olika slag. 
Han lät sina lärjungar se hans härlighet och han gav dem makt över onda andar och att bota sjuka.

Jesus visade stor kärlek genom att ge sitt liv på Golgata kors. Han dog i vårt ställe medan vi ännu var syndare. Händelserna kring hans död var unika. Det blev solförmörkelse, jorden skakade och klippor rämnade. Avsomnade som låg i sina gravar fick liv i sina kroppar och de gick ut ur gravarna och in till Jerusalem. På tredje dagen blev det en stor jordbävning och en ängel steg ned från himlen och rullade bort stenen framför Jesu grav. Ängeln talade om att Jesus inte var där, utan hade uppstått från de döda. Sedan visade sig Jesus för många i 40 dagar innan han blev upptagen till himlen.

Tecknen och undren gjorde att många lät sig övertygas om att Jesus var Guds Son. Tio dagar efter Jesu himmelsfärd, på pingstdagen när den helige Ande blev utgjuten, var det tre tusen som kom till tro på samma dag. Människor talade i tungor och Petrus övertygade i sitt tal genom en bevisning i Ande och kraft. Orden träffade människors hjärtan.

Ännu idag utgjuter Gud sin helige Ande och understryker sitt ord med under och tecken.

Mvh Veli Sergei.

Många andra tecken, som inte är nerskrivna i denna bok, gjorde Jesus i sina lärjungars åsyn. Men dessa har blivit nerskrivna, för att ni skall tro att Jesus är Messias, Guds Son, och för att ni genom tron skall ha liv i hans namn. Joh. 20:30,31

Jesus gick omkring i alla städer och byar, och han undervisade i deras synagogor och predikade evangeliet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor.

När han såg folkskarorna, förbarmade han sig över dem, eftersom de var rivna och slagna, som får utan herde. Matteus 9:35,36

Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Joh. 3:16

Jesus: Ingen har större kärlek än att han ger sitt liv för sina vänner. Joh.15:13

Genom att han gav sitt liv för oss har vi lärt känna kärleken. 1 Joh.3:16

Läs mer: »Vem är Jesus?

»Berättelsen om Jesu död och uppståndelse 

Hur påverkar en symbolisk eller historisk bibelsyn hur jag ser på andra människor?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0