Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Hej. Jesus säger i Bibeln att man alltid ska vara redo för hans återkomst. Vad menar han med det? Och vad händer om man inte är redo när han kommer tillbaka?

Allt som inte sker av tro är ju synd. Jag får dåligt samvete av att göra saker jag inte ens tycker är synd. Att spela spela tv-spel, se på mitt favoritlags fotbollsmatcher, lyssna på musik som är olagligt nerladdad från internet (trots att jag aldrig tänker köpa den musiken lagligt i vilket fall som helst), mm. Problemet är att jag inte kan sluta att göra dessa saker. Jag har försökt men misslyckats. Nu efter en tid har jag gett upp med att försöka sluta. Jag vet ju att jag bara kommer fortsätta falla för frestelserna. 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

 

Ibland är det till synes oskyldiga saker som för människan bort från Gud. Vi behöver ge tid åt Herren för att Han ska kunna forma oss. Om alla möjliga tidsfördriv får komma i första hand kvävs den låga som Herren tänt. Vi får inte vara ljumma.

Var inte tröga när det gäller nit, var brinnande i anden, tjäna Herren. Romarbrevet 12:11

Det kan vara så att man aldrig har blivit född på nytt och därför inte ger tid och uppmärksamhet åt Herren. När man blir frälst flyttar Guds kärlek in i hjärtat och man vill ge sig hän åt denna kärlek så att den får växa än större. Jesus vill vara nummer ett i våra liv. Åt den som söker honom av hela hjärtat ger han kraft att leva ett liv som behagar Gud. Men djävulen försöker alltid fresta den kristne för att vilseleda och göra den kristne ljum.

Herren manar dig genom sin Ande att söka Honom. Gud har en plan för ditt liv. När han fordrar något av dig så belönar han i rikligt mått din lydnad. Herren ger en glädje och en frid som inte denna världen kan ge. Livet blir rikt och meningsfullt. Du får uppleva att din tro växer sig starkare och att du blir allt tryggare.

Sök frälsningsvisshet, visa att du är allvarlig i din tro. Lita på Hans stora kärlek till dig och var viss om att Han vill fylla dig med sin kärlek. Så kommer du att vara redo när Jesus kommer. Att vara redo är att förstå vad som är Herrens vilja och att vara ordets görare och att leva i den första kärleken.

Mvh Veli Sergei.

 

Må hoppets Gud uppfylla er med all glädje och frid i tron, så att ni överflödar i hoppet genom den helige Andes kraft. Romarbrevet 15:13

Men utan tro är det omöjligt att behaga Gud. Ty den som kommer till Gud måste tro att han är till och belönar dem som söker honom. Hebreérbrevet 11:6

Men det har jag emot dig, att du har övergett din första kärlek. Uppenbarelseboken 2:4

Jesus: Den som finner sitt liv skall mista det, och den som mister sitt liv för min skull skall finna det. Matteus 10:39

Hos andra faller säden bland tistlar. Det är de som har hört ordet,
men världsliga bekymmer, bedräglig rikedom och begär efter allt annat kommer in och kväver ordet, så att det blir utan frukt.
Men de hos vilka säden faller i god jord, det är de som hör ordet och tar emot det och bär frukt, trettiofalt och sextiofalt och hundrafalt. Markus 4:18-20

Vad är skillnaden mellan att handla gott och spontant handla gott?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0