Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Kan du nämna en viktig händelse i Nya testamentet och förklara varför du tycker den är viktig?

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)




På grund av Jesu död och uppståndelse får vi förlåtelse för våra synder och evigt liv när vi accepterar Jesus som vår Frälsare. Vi får frid. Jesus öppnade vägen till Gud för oss genom sin död och uppståndelse och är därför den viktigaste händelsen i Nya testamentet. Utan Jesu död och uppståndelse skulle vår tro vara förgäves.

Tron på en VERKLIG uppstånden Frälsare har förvandlat människors liv under årtusendena. Var och en som omvänder sig till Jesus av hela sitt hjärta får redan här under jordelivet uppleva att hon är försonad och har gemenskap med Gud. Man får visshet om att man äger evigt liv på grund av tro på Jesu försoningsverk
Det ger stor trygghet.
Jesus lever och verkar idag!

Läs mer: 
»
Berättelsen om Jesu död och uppståndelse

»Vilken betydelse har Jesu uppståndelse från de döda?

»Frågor om döden, liv efter döden, synen på döden,  samt fråga om alla kommer till himlen

Och han dog för alla, för att de som lever inte längre skall leva för sig själva utan för honom som har dött och uppstått för dem. 2 Korinthierbrevet 5:15

Så uppenbarades Guds kärlek till oss: han sände sin enfödde Son till världen för att vi skulle leva genom honom. Kärleken består inte i att vi har älskat Gud utan i att han har älskat oss och sänt sin Son till försoning för våra synder. 1 Johannesbrevet 4:9,10

Och våra synder bar han i sin kropp upp på korsets trä, för att vi skulle dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten. Och genom hans sår har ni blivit botade. Ni var som vilsegångna får, men nu har ni vänt om till era själars herde och vårdare. 1 Petrusbrevet 2:24,25

Han har förlåtit oss alla överträdelser och strukit ut det skuldebrev som med sina krav vittnade mot oss. Det har han tagit bort genom att spika fast det på korset. Han har klätt av väldena och makterna och förevisat dem offentligt, när han på korset triumferade över dem. Kolosserbrevet 2:13-15

Alla har syndat och saknar härligheten från Gud, och de står som rättfärdiga utan att ha förtjänat det, av hans nåd, därför att Kristus Jesus har friköpt dem. Romarbrevet 3:23,24

Om någon är i Kristus är han en ny skapelse. Det gamla är förbi, se, det nya har kommit. 2 Korinthierbrevet 5:17

Om jag felat mot någon, vad skall jag som kristen göra då?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0