Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Jag är inte kristen, men mina föräldrar är det. Hur kan de leva lyckliga i himlen om den de älskar mest av allt gått förlorad?

Hej pastorn. Jag är en 17-årig kille som tänkte ställa en fråga som jag funderat på länge. Jag är inte kristen. Däremot är mina föräldrar djupt troende. 
Så enligt bibeln kommer dem komma till himmelen och jag till helvetet när vi dör. 
Min fråga är: Hur kan de någonsin leva lyckliga i ett paradis om de vet att den de älskar mest av allt för evigt kommer att brinna i helvetet?
Tack på förhand, Mvh K.

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 


Du måste göra något åt saken och ta emot Jesus som din Frälsare. Då behöver du inte oroa dig och inte dina föräldrar heller.
I himlen blir allt nytt. Det står skrivet i Bibeln att allt som orsakar sorg och plåga kommer att vara borta i himlen, det kommer inte att finnas där. Gud gör så att man inte kommer ihåg det förgångna. Ingen ska minnas det som en gång var. Det blir en tillvaro som är långt underbarare än vad någon någonsin kan ana.

 

Se, jag skapar nya himlar och en ny jord, och man skall inte mer komma ihåg det förgångna eller tänka på det. Jesaja 65:17

Och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer och ingen sorg och ingen gråt och ingen plåga. Ty det som förr var är borta. Uppenbarelse 21:4

Men Herrens dag kommer som en tjuv, och då skall himlarna försvinna under våldsamt dån och himlakroppar upplösas av hetta och jorden och de verk som är på den inte mer finnas till. 
2 Petrusbrevet 3:10

Det står mycket på hemsidan om hur man blir frälst och får visshet redan här på jorden om att man kommer till himlen. Jesus har fullbordat vår frälsning och vi behöver bara öppna vårt hjärta och ta emot av den nåd som Gud ger.

När det gäller himlen så handlar det om en annan dimension, jag har svarat på många frågor om himlen på hemsidan, kolla:

 Lycka till!

Kan du nämna en viktig händelse i Nya testamentet och förklara varför du tycker den är viktig?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0