Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 




 

 

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Barnen i förskolan undrar var änglarna egentligen bor och var himlen är…

Hej!

Trevligt med en sådan här sida. Jag är en 20-årig tjej som för tillfället arbetar med 6-åriga barn i en förskola och fick här om dagen en fråga angående änglar och himlen. Barnen undrade var änglarna egentligen bor för de tror inte på att de kan bo i molnen eftersom flygplanen skulle förstöra deras hem då...Vad skall man egentligen säga i en sådan situation?? Dessutom ville de veta var någonstans himlen är, liksom hur långt man räknar att himlen går?? Är mycket tacksam över svar eller åtminstone Era tankar angående det hela...        Tack.

Änglarna är hos Gud och tjänar Gud och de kan uppenbara sig på olika platser. Gud kan vara överallt och det kan hans änglar också.
För det mesta är änglarna osynliga men de kan visa sig också.

Guds himmel är detsamma som Guds rike och det är den plats där Gud själv är. Det är ett osynligt rike. Himlen och allt som den rymmer kan inte förstöras. 

Om man tror på Jesus flyttar Guds rike in i hjärtat. 
Man får uppleva himlen redan här på jorden, man upplever alltså att Gud är nära. Gud svarar på böner och hjälper i stort som i smått.

Mvh Veli Sergei.

Vi riktar inte blicken mot det synliga utan mot det osynliga. Ty det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt.  2 Kor. 4:18

 

Mose vallade fåren åt sin svärfar Jetro, prästen i Midjan. En gång drev han fåren bortom öknen och kom till Guds berg Horeb. Där uppenbarade sig Herrens ängel för honom i en eldslåga som slog upp ur en buske. Han såg att busken brann av elden utan att busken brann upp. 2 Mos.3:1,2

När lågan slog upp från altaret mot himlen, for Herrens ängel upp i lågan från altaret. Dom. 13:20

Läs mer: »Är himmelriket ett fysiskt rike, likt det vi lever i idag? Är det en plats på jorden?

»Vad säger Bibeln om änglarna, deras betydelse och egenskaper?

Jag skulle vilja veta mer om de två vittnena…

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0