Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Innan jag gifte mig kände jag den helige Andes närvaro.
Nu 1,5 år senare är allt tomt och tungt……

HEJ. Jag är en kristen tjej som gift mig med en man som säger att han tror på Jesus, men jag tror inte han är pånyttfödd. Förut innan jag gifte mig kände jag den Helige Andes närvaro och jag var glad och hoppfull och tyckte om att vara med andra människor, när jag träffade honom och gifte mig tycker jag att allt är tomt och tungt och min glädje har dött ut nästan. Det har gått 1,5 år nu och ingenting förändras även om jag ber. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag skulle verkligen behöva ett svar, eftersom jag inte har någon att anförtro mig åt.

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 


Många frälsta har gift sig med någon de trott varit frälst. Sedan har de börjat ana att pånyttfödelsen kanske saknas hos maken/makan. Om de inte varit uppmärksamma har de påverkats av världslighet, ljumhet och otro.

En oandlig människa tar inte emot det som tillhör Guds Ande. Det är dårskap för henne, och hon kan inte förstå det, eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt. 1 Korinthierbrevet 2:14

Acceptera inte glädjelöshet och kraftlöshet i ditt liv. Herren har frälst dig, gläds över det! Oavsett hur det är med din mans tro, så vill och kan Herren ge dig en segrande tro igen.
Gör upp din sak med Herren, gå i allvarlig bön. Först måste du bli förnyad i tron så att du får en rätt inställning. Be sedan att Herren leder dig, så att du kan ta tag i din situation.
Låt dig inte vilseföras av tomma ord. Gör i stället allt för att ge näring åt din tro: Läs Bibeln, be allvarligt dagligen, bekänn dig till Herren av hela ditt i hjärta, tal och handling. Gå in för att TRO och stå emot otro!

Du kan få bönesvar mycket fortare än du anar, bara du helhjärtat lägger detta i Herrens hand och riktigt utgjuter ditt hjärta för Honom. Förvänta dig Hans hjälp! Det finns flera frågor och svar på hemsidan som handlar om vad man kan göra om man misstänker att något saknas i det kristna livet och man kanske bara är kristen till namnet. Kanske kan du få din man intresserad.

Gud är trofast. 1 Kor.10:13

Var inte tröga när det gäller nit, var brinnande i anden, tjäna Herren. Romarbrevet 12:11

Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse. 
Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus. Filipperbrevet 4:6,7

Varför förblindade Gud deras ögon?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0