Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & sva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kom min mamma till himlen? 
Hur ska jag tänka?

Hej! Min mamma dog för lite sedan i en demenssjukdom. Vi var inte särskilt troende i min familj. Vet egentligen inte om mamma trodde på gud eller ej.

Hon är döpt och konfirmerad och jag vet hon trodde att det fanns "något" efter döden men vad tror jag inte hon riktigt visste.

Jag har växt upp med detta och försökt hitta något jag kan tro på och känna mig trygg i. Jag söker fortfarande men har förstått att jag nog är mer troende än vad jag tidigare trott.

Vad som nu bekymrar mig är att om min mamma inte "trodde" mer än att det nog fanns "något" efter döden, kommer hon till himlen då och kommer hon få syndernas förlåtelse?

Jag har läst lite av frågor och svar som ni har på er sida och det står mycket om att om man tror så kommer man att få förlåtelse men om man inte vet om man tvekade i sin tro vad händer då?

Om jag nu börjar tro och kommer till himlen när jag dör, kommer jag att få träffa min mamma där då även om hon inte hade den "rätta" tron? Jag vill så gärna träffa henne igen.

Och alla andra med som jag kände men som jag inte vet om de trodde eller ej. Hur ska jag tänka? Jag vill ju tro att mamma kom till Gud och har det bra.

Snälla svara mig på denna fråga den bekymrar mig mycket.

Med vänlig hälsning  
En som vill tro

Det är svårt att svara på detta. Med vissa människor är det så att det kan finnas en äkta barnatro fast den inte gör så mycket väsen av sig.

Hur det än förhåller sig är Gud en Gud som förmår att trösta oss. Ta det till ditt hjärta. Vi ska försöka att inte bära bördor i onödan när det gäller förhållanden som vi inte känner till.

Men med Jesus är det ändå så att Han talar till oss och ger oss svar på många frågor när vi utgjuter våra hjärtan för Honom och ställer de där frågorna till Honom som är så viktiga för oss. Tro på Jesus. Han vill hjälpa dig.

Fråga efter Herren och hans makt, sök alltid hans ansikte. Psaltaren 105:4

Kasta din börda på Herren, han skall uppehålla dig. Psaltaren 55:23

Hur kan man egentligen tala om Gud? Räcker vårt språk till för att tala om Gud?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0