Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

 

 

Hur ska jag be för att få min önskan uppfylld?

Hej jag är en kille på 13 år. Jag har en önskning kan du pastor säga hur jag ska be för att uppfylla min önskning. Tacksam för svar Mvh Thomas

Gud är vår himmelske Fader och Han vill ge oss allt gott. Han vill visa sig för oss och ge oss svar på våra frågor.

Gud har en plan för ditt liv. Bästa sättet att få bönesvar och uppleva att man får sina allra innersta behov uppfyllda är att man helhjärtat söker Jesu vilja i sitt liv.

Man ska överlåta sitt liv åt Guds Son Jesus Kristus, ge hela sitt hjärta åt Honom.
Ta emot syndaförlåtelse och rening i hans blod. 
Så får du vandra steg för steg med Jesus och växa i tro och då upplever du mer och mer allteftersom att du ber böner i samklang med Guds vilja.

För det är när vi ber efter Guds vilja som vi får bönesvar.

Den bön som Jesus alltid vill svara på är när vi ber om frälsning. Gud vill att alla människor ska bli frälsta och han har redan ställt i ordning hela vår frälsning när han dog och uppstod för vår skull. Jesus älskar dig och vill ge ditt liv mening.

När vi tillhör Jesus och Han får vara viktigast i våra liv är det alltså lättast få bönesvar. Sedan ska man ska be i tro, be som om man redan ägde det som man ber om.

Närma er Gud, så skall han närma sig er. Jakobsbrevet 4:8

Förtrösta på Herren och gör det goda, bli kvar i landet och sträva efter trofasthet. Ha din glädje i Herren, han skall ge dig vad ditt hjärta begär. Överlämna din väg åt Herren, förtrösta på honom, han skall göra det. Han skall låta din rättfärdighet gå fram som ljuset, din rätt som middagens sken. Psaltaren 37:3-6

Och detta är den tillit vi har till honom, att om vi ber om något efter hans vilja, så hör han oss. 
Och när vi vet att han hör oss, vad vi än ber om, så vet vi också att vi redan har det som vi bett honom om. 1 Johannesbrevet 5:14,15

Jesus: "Amen säger jag er: Om ni har tro och inte tvivlar, skall ni inte bara kunna göra det jag gjorde med fikonträdet. Ni skall också kunna säga till detta berg: Lyft dig och kasta dig i havet, och det skall ske.Allt vad ni ber om i er bön skall ni få, när ni tror." Matteus 21:21,22

Läs mer: »Hur får jag en större tro?
»
Hur skall jag göra för att alltjämt uppleva Guds närvaro?

Jag vill vara frälst men varför känner jag mig så tom och blir irriterad när någon annan vill prata med mig om Jesus?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0