Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

KRISTEN GEMENSKAP 
OCH
FÖRNYELSE

Hej. Jag undrar om Ni har något bra råd att ge ang min m.fl. familjer som sas kommit utanför alla på orten befintliga församlingar.

Det är en liten ort och man har olika uppfattning i bla trosfrågor och hur man bör agera.

Det känns som att man skulle vilja dra igång nåt eget eller flytta. Finns det nån tredje möjlighet tro. Kalla talare? - Är det en bra ide´ kanske?
Här finns så lite att välja på. Den ena gruppen är extrema åt ena hållet och den andra åt andra.
Hjälp oss om ni kan!

Detta måste fö vara ett vanligt problem i hela Sverige. Varför pratar ingen om det?  En Värmlandsbo.



Sök kommunicera med varandra alla ni som upplever att ni är så utanför.
Att kalla en talare är en bra idé. Kanske en karismatiker.
Vi behöver alla Guds beröring genom den helige Ande. Kanske kan det också leda till förnyelse i församlingarna på platsen.
Så kan ni sedan knyta kontakter, ha bönemöten.
De som stiftar frid undfår glädje.

Om ni upplever att gudstjänsten som ni ordnade blev välsignad, så fortsätt i samma anda. Kalla talare till platsen, kanske samma som första gången.
Besök gudstjänster där smorda förkunnare talar i Andens kraft så att ni förnyas i helig Ande och tänds på nytt.
Bilda bönegrupper - så brukar ofta väckelser börja.
Be allvarligt. Ge tid åt Gud i bön.

Jag vet inte var Du bor, men om det är möjligt, så kan jag besöka platsen. Om jag kan vara till nytta så är jag glad om jag kan hjälpa er. Tappa inte modet - hör av Dig igen!

Mvh Veli Sergei.


Hur ställer sig pingströrelsen till dans? (jag har hört att de inte utövar dans). 
Vad står det i bibeln om dans? 
Vad är det för skillnad mellan: Pingstkyrkan och Missionskyrkan samt Jehovas vittnen?



Upp igen       <Föregående fråga

<Tillbaka till alla frågorna 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0