Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

 

Kan jag komma tillbaka till Jesus efter att ha varit borta i 26 år?

Jag var kristen för trettio år sen hade en frälsningsupplevelse i halmstad å tog emot Jesus levde det nya livet några år kom sen bort från livet i gud å Jesus har sen dess aldrig släppt tanken på frälsningen har varit oroad för hädelse mot gud å Jesus den sista tiden har jag inte haft någon ro har varit oroad det sista året vill inget hellre än komma tillbaks till Jesus har ångest i hjärtat över det här jag undrar om det är möjligt för mej å komma tillbaks till Jesus eller om jag hädat anden      är det möjligt å få frälsning efter tjugosex år borta från gud å Jesus hoppas på svar från pastorn



Självklart kan du komma tillbaka till Jesus. Det blir stor glädje i himlen bland Guds änglar över en enda syndare som omvänder sig.

Det du upplever är syndanöd och det är en välsignad situation. Syndanöden hjälper till att föra människan till Gud. Jesus har inte släppt taget om dig utan manar dig att komma åter.

Många före dig har vandrat vilse bort från Gud, men som den förlorade Sonen i Lukas 15 har de vänt åter till Fadern efter många år i främmande land. Fadern står redo att ta emot dig med öppen famn!

Gud har gett stora och underbara löften i Bibeln. När vi tror på Guds rika löften ärar vi Gud. Ta till dig detta löfte angående frälsningen:

I honom har vi återlösning genom hans blod, syndernas förlåtelse, efter hans nåds rikedom. 
Ef 1:7 (Reformationsbibeln)

"Hans nåds rikedom"! Gud är rik på nåd och barmhärtighet, tänk på det!

De förlorade skall jag söka upp, de som gått vilse skall jag föra tillbaka, de sårade skall jag förbinda, och de svaga skall jag stärka. Hesekiel 34:16 (Folkbibeln)

Lyd Herrens maning om att vända om på nytt till Honom. Böj dina knän och överlåt ditt liv i Jesu händer på nytt. Gör det på ett allvarligt sätt och du kommer att se att Gud är trofast och ditt liv kommer att förändras totalt.

Jesus: Vad tror ni? Om någon har hundra får och ett av dem kommer bort, lämnar han då inte de nittionio i bergen och går ut och letar efter det som gått vilse? Och om han finner det, amen säger jag er: Han gläder sig mer över det fåret än över de nittionio som inte har gått vilse.

Så är det inte heller er himmelske Faders vilja att någon enda av dessa små skall gå förlorad. Matteus 18:12-14 (Folkbibeln)

Här, i ett tidigare svar, står det hur man kan be bönen om frälsning:

»Jag är inte född på nytt men har känt närvaron av Gud några gånger. Vad ska jag göra för att komma vidare?

Nästa fråga:
Varför ska vi inte kalla någon på jorden för vår fader?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0