Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 
Vem sitter på Jesu högra och vänstra sida?

Hej,

För exakt 45 år sedan hade jag dröm, en dröm som jag kommer ihåg till minsta detalj, än idag.

Jag och min man, vi var nygifta, stod mitt i en enorm folksamling, nära ett berg. Visste ej vad vi väntade på. Plötslig stod vi och såg Jesus sitta på en stol uppe på bergstoppen. Vi var som förstelnade, och bara väntade. Plötslig lyfte Jesus handen och pekade mot församlingen. Det hördes inga ljud, men jag hörde ändå, "du", och en stråle kom emot mig. "Kom till mig". Jag blev helt förlamad, fick ur mig bara " men hur? ser Du den här massan.? Jag kan inte hoppa över alla dessa människor! Han "sa" igen KOM, befallde! Ja tog steget, folk flyttade på sig, jag kunde gå uppför berget. Vägen var oändlig, jag kom till slut fram, och han säger: ser Du? du kan, bara du vill! Han var så stor, jag var så liten, nådde bara till hans fotknölar. Då sa han: att du vet, den här drömmen drömmer du tre gånger, för att du vet att det är på riktigt och sant. Han var så vänlig och mild, att det kändes som om jag upplöstes till ingenting.

Mycket riktigt dagen därpå hände samma sak, drömmen var samma, tredje natten igen. Precis som Han lovade. Det har gått 45 år, jag kommer ihåg varenda detalj. Han glömmer inte mig - jag glömmer inte honom.

Jag har undrat under alla år, vem satt på hans högra och vänstra sida, stolen var tom, men min känsla var, att det var någon jag inte såg.

Mvh C


Modern till lärjungarna Jakob och Johannes ville att Jesus skulle lova att hennes båda söner skulle få sitta bredvid Jesus i himmelriket, den ene på hans högra sida, och den andra på hans vänstra.

Men Jesus svarade henne att det inte var hans sak att ge bort platserna närmast honom, utan de skall tillfalla dem som Fadern väljer ut.

Så svaret är att vi inte får något besked i Bibeln om detta.
Men du hade en väldigt underbar dröm! Sök Jesus av hela hjärtat och träng dig nära honom, precis som i drömmen. Låt inget hindra dig! Vår Gud är Undrens Gud.

Ty för Gud är ingenting omöjligt. Lukas 1:37

Modern till Sebedeus söner gick då fram till Jesus tillsammans med sina söner. Hon föll på knä och ville be honom om något.
Han frågade henne: "Vad vill du?" Hon sade till honom: "Lova att mina båda söner här får sitta bredvid dig i ditt rike, den ene på din högra sida och den andre på din vänstra."
Jesus svarade: "Ni vet inte vad ni ber om. Kan ni dricka den kalk som jag skall dricka?" De svarade: "Det kan vi."
Jesus sade till dem: "Min kalk skall ni dricka, men platsen på min högra sida och platsen på min vänstra sida är det inte min sak att ge bort, utan de skall tillfalla dem som min Fader har berett dem för."
Matteus 20:20-23

Kan man be medan man lyssnar på kristen musik?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0